Snelheden Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackadder

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Een vriend had tegen gezegt iets over een laptop, dat de snelheid van een bepaalde processor in een laptop, dat je die dubbel moet reken, zoals een 1,4 ghz zoals die in de reclame staat bijvoorbeeld, maar dan moet dat keer 2 doen, dus 2,8 ghz heb je dan. Ik snap hier zelf niks van en heb er nooit van gehoort.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen en welke laptops dit hebben?

Ik denk dat je het over de centrino processor hebt.
Klopt dat?

Verschil tussen de Celeron/Centrino processor

De Celeron processor en de Centrino processor zijn twee verschillende soorten processoren. De processor bij de ASUS A2 is een Intel Celeronprocessor 2,8 GHz en de die bij de ASUS M6 is een Intel Centrino processor 1,6 GHz Een Centrino processor is een processor gemaakt voor mobile computing en is veel sneller dan een Celeron. Als je een grove vergelijking maakt is de Centrino in Celeron-termen 3,2 GHz. De Centrino heeft ook meer cache-geheugen. Dit betekent dat wanneer de computer meerdere taken gelijktijdig moeten uitvoeren, de performance minder snel afneemt als wanneer je dezelfde taken zou uitvoeren met een computer die beschikt over een Celeron processor. Daarnaast biedt de Centrino als voordeel dat je zo'n 4 uur kunt werken met je notebook zonder stroomvoorziening, uiteraard moet je je notebook wel opgeladen hebben. Voor de ASUS A2 met Celeronprocessor geldt dat je zo'n twee uur kunt werken zonder stroomvoorziening.

© Copyright Vrije Universiteit Amsterdam 08-feb-2005

Bedankt voor de snelle reactie :)

Ik heb zelf geen idee welke processor dit kan, volgens mijn vriend zit er een sticker op de laptop dat veel lijkt op een vlinder :confused:

Geen idee wat voor processor dit is, maar ik heb het eerder gezien.

Dat is de centrino, daar gaat het stukje ook over in mijn vorige antwoordt.

Ok bedankt :)

Nu snap ik ook waarom al die reclames een 1,4 ghz verkopen voor zo'n hoge prijs :D

Sorry, ik bedoelde het goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan