Snelheid ADSl verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudswaard

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2008
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een abonnement van telfort genomen (downloadsnelheid snelheid 20 Mb, upload snelheid 1 Mb). Via speedtest krijh ik de volgende gegevens door:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1352.8 KByte/sec
(=10822 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 94.2 KByte/sec
(=754 kbps

Nu ben ik geen expert in de getallen maar ik zou graag willen weten of mijn behaalde snelheid in de buurt ligt bij datgene wat Telfort belooft. Is de eventuele afwijking normaal te nomen?

Ik maak gebruik van een draadloos Zyxel modem.

Vast bedankt voor de reacties

Laatst bewerkt:
Dit is heel normaal, 20MB haalt haast niemand, alleen misschien als je naast een telefoon centrale woont.
Doordat het signaal nog steeds door een telefoon koperdraad gaat is er altijd sprake van verlies.

Ok, duidelijk. Betekent dit overigens dat ik een snelheid van bijna 11 Mb behaal ten opzichte van de beloofde 20 Mb?

Klopt

Ok, duidelijk. Betekent dit overigens dat ik een snelheid van bijna 11 Mb behaal ten opzichte van de beloofde 20 Mb?

Ik heb zelf ook de 20 Mb verbinding van Telfort en de werkelijke snelheid waarmee ik kan werken is wat schommelend rond de 1300 KB/s.
Ook ik zit op een redelijke afstand van de centrale.

Succes

Speedtest zegt niet veel.Download eens een 100Mb bestand van bijv BBNed.
Verder zijn er vele factoren van invloed,zoals afstand tot de centrale,kwaliteit kabels,verlies draadloze verbinding etc

Op zich krijg ik dezelfde resultaten als bij speedtest.net.
Mijn snelheid ligt dus grofweg tussen de 10 Mb en 11 Mb p/s

Bij een lijnmeting heeft Telfort vastgesteld at de snelheid ongeveer 16 Mb p/s zou moeten zijn.

Is het verschil tussen de 16 Mb en de gemeten 11 Mb bij de pc te wijten aan de draadloze verbinding? Een monteur heeft het draadloze netwerk geinstalleerd en ik weet niet of er nog snelheids reducties kbiuj het modem van toepassing zijn.

met vriendelijke groet.

Dat zou goed kunnen.Test zelf anders eens waar je bedraad op uit komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan