Snelheid ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breevaart

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
Hallo,

Wij hebben op kantoor een adsl verbinding via NT netwerk maar ik vond de snelheid niet zo hoog dus ik dacht....even testen via speedtest.nl:

Downloadsnelheid: 14.1 KByte/sec
Uploadsnelheid:12.6 KByte/sec
Connection: 248.0 conn/min

Dit is toch erg traag voor ADSL of niet??

BVD

Wim

dat is zeer traag ..dat is niet goed..

ik heb Download 89.0 KByte/sec en Upload 15.9 KByte/sec

Het kan traag zijn, maar het ligt eraan welk pakket je hebt ?? 256/64, 512/128, 768/128 of 1024/256. ADSL bied vershillende snelheden en of je verbinding traag is ligt dus aan het pakket wat je hebt.

128/128 is omgerekend naar KB (delen door 8) 16 KB Down en 16 KB up. daar gaat altijd wat bytes vanaf (waardoor weet ik niet precies). Die 16 KB is dus de theoretische snelheid. Dus blijkt de 14.1 KB down nog niet eens zo traag voor jouw verbinding. Je hebt gewoon een trage adsl aansluiting.
Greetz,

Ok,

Wat is nu de zgn. "standaard" ?

En wat moet dat kosten per maand?

De drie normale snelheden zijn de lite versie (256/64 datalimiet 1 gig). Gewoon (768/128) en het dure (1536/256). de prijzen zijn respectivelijk: ongeveer 30, 50 en 90 euro. Deze info komt van het adsl pakket van planet internet.
Greetz,

wij hebben ook adsl let op
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 229.8 KByte/sec ;)
zoals je ziet ja jullie verbinding is zo traag als dikke ....
hoop voor je dat dit snel beter gaat ;)

Wij betalen nu €175 per maand voor een 128/128 verbinding.

Dat is toch absurd duur??

Geplaatst door Breevaart
Wij betalen nu €175 per maand voor een 128/128 verbinding.

Dat is toch absurd duur??
Ligt eraan, niet als je een 1 op 1 lijn hebt, maar te zien aan je snelheid (128/128) lijkt me dat ook raar.

Waar woon je eigenlijk en bij welke provider heb je dit abonnement lopen.
Van een 128/128 ADSL heb ik in Nedrland nog niet gehoord.
MVG Sigma

Provider heeft er nu 512/512 van gemaakt.

Daarna getest en het resultaat:

Downloadsnelheid: 50.7 KByte/sec
Uploadsnelheid:43.9 KByte/sec

Dat is nu toch redelijk?

Het klopt in ieder geval redelijk met wat ze je beloofd hebben, maar ik vind € 175 nog steeds duur voor dat pakket.
Als je je uploadcapaciteit nauwelijks gebruikt kun je beter een ander abonnement nemen.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Pieter Arntz
Het klopt in ieder geval redelijk met wat ze je beloofd hebben, maar ik vind € 175 nog steeds duur voor dat pakket.
Volgens mij zijn dit soort pakketten "non-overbooked", in tegenstelling tot wat de gemiddelde adsl-er heeft. Je hebt dus een 1:1 lijn, terwijl een lite pakket (bijv.) 1:40 of 60 heeft.

Is op zich dus niet zo heel duur.

Overbooking: In practice, a reasonable level of overbooking is not usually noticeable for most users as not everyone will use all their available bandwidth at any one time.
Geen idee wat Planet daarvoor aanhoudt (kon het niet zo gauw vinden), maar ik heb er nog nooit last van gehad.
Maar je moet het dus zien als een soort gegarandeerde bandbreedte?

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan