snelheid afh van abonnementsvorm

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert1967

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
hallo

Bij een abonnement van 40 MB kan ik max 22 MB hebben zegt leverancier. Door meting van leverancier was het 19 MB en meting door mezelf 10 MB.
Maar bij een abonnement van 20 MB zou ik toch minder hebben dan 19 MB.

Kan iemand me uitleggen hoe dit kan?

mvg wilbert

volgens mij omdat hun de data naar jouw sturen met die snelheid maar door de lengte van de kabel gaat er gewoon een bepaald percentage verloren.

Hoi,

Inderdaad zijn er meerdere factoren van invloed op de uiteindelijke snelheid die 'aan huis' wordt gemeten.
Daarbij is de snelheid bekabeld altijd hoger dan draadloos.
Daarnaast speelt filevorming een rol, met name bij ADSL: hoe groter het aantal 'afnemers' in de directe omgeving, hoe groter het snelheidsverlies.
Zelf heb ik geconstateerd, dat hoe hoger de snelheid die je contracteert, hoe groter de terugval.
Ik had bij UPC een abonnement voor 40Mb download maar kwam bekabeld niet verder dan zo'n 25Mb.
Nu heb ik een standaardabonnement met 25Mb en haal 21Mb ....
Ook bij andere klanten heb ik dit 'fenomeen' geconstateerd.
Tot mijn verbazing geldt dat ook voor glasvezel. Mijn overbuurman zit bij XMS-net met een down- én een upload van 50Mb.
Hij haalt echter niet meer dan 30Mb.

Laatst bewerkt:
Mijn eigen ervaring is de volgende: ik had een adsl abonnement voor 20MB, maar via een kabel-aansluiting gemeten haalde ik niet meer dan 10MB, terwijl zo'n 15mb toch haalbaar zou moeten zijn. Na de nodige metingen door de provider bleek dat de combinatie telefooncentrale+afstand tot de centrale ik nooit meer dan 10mb zou kunnen krijgen. De provider adviseerde me om terug te gaan naar een 8mb abonnement daar een 20mb abonnement gewoon zonde van het geld was. Dat heb ik gedaan en wat bleek, tot mijn grote verrassing, dat ik nu ook bijna 10mb heb! Nu zal ik nooit weten of dit een douceurtje van de privider is, maar ik denk het niet, want het zijn geen filantropen;)

Dus heel veel geld bespaard voor dezelfde download snelheid.
En zeg nou zelf, hoeveel merk je nu werkelijk tussen 10mb en 15mb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan