Snelheid AMD en Intel??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nijsse

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Heey mensen...

ik ben een pc samen aant stellen alleen nu zit k met iets wat k totaal niet snap..

Kwil een AMD Athlon 64 aanschaffen zodat k Windows XP Pro x64 Edition erop kan laten draaien maar nu vroeg me tog egt ff af hoe het nou zit met die snelheden bij AMD.. hier komt t:

k kijk op internet wat rond naar de snelheden van processors enzo... zie k een AMD Athlon 64 3700+ (2,2 GHz) ?? hoe snel is ie nu in Intel termen want kep al es wat gezocht op internet maar het is me nerges duidelijk gemaakt...

Dus hier mn vragen:
Aan welke snelheid bij de Intel reeks kun je deze processor vergelijken? en hoe zit t nu met die snelheden van AMD?

Ik dacht dat bij amd de maan (bv. amd athlon 64 3000) zelf op een kloksnelheid loopt van 2,2 Gig (of zo iets), maar die snelheid is anders gemeten dan bij intel. in de naam van amd staat de vergelijking met intel. dus een amd athlon 64 3000 zal even snel zijn als een pIV 3 gig.

Verbeter me graag als ik het verkeerd heb.

Groeten van The Jackal

Geplaatst door The Jackal
in de naam van amd staat de vergelijking met intel.
Verbeter me graag als ik het verkeerd heb.

Dus je bedoelt daar mee dat een AMD 2200 even snel is als een 2,2 van intel?

Guess again, heb em hier op stage op 166 lopen en dan is ie 2.0 (zegt dxdiag tenminste)

De kloksnelheden van de AMD zijn lager maar de nummering achter de processor duidt de snelheids vergelijking aan met de concurrent, Pentium.
Vaak wordt er alleen maar gekeken naar de MHz wat niets zegt over de werkelijke prestaties.
Zo liggen de snelheden van een Apple nog lager maar de prestatie des te hoger.

De Athlon 64 3700+ is dus te vergelijken met zijn tegenhanger Pentium IV 3700

Wat betreft de Win XP Pro x64 Edition, kijk voordat je die installeerd even of de 64bit drivers al leverbaar zijn voor je hardware, niet alle fabrikanten hebben deze nog op hun site staan.
En hou er rekening mee dat veel software niet werkt zonder update of geheel 64bit versie.

Hey.. kijk hier heb k nou wat aan :)

Bedankt Frisian :thumb: ;)

Heey.. ben k weer...

kep nog es rond gekeke op internet en kwam dit tege op de tweakers site:

AMD heeft het Socket 754-platform vaarwel gezegd, wat betreft 64-bits-processors. Daarnaast is het ook nog maar eens de vraag hoe lang AMD Sempron-processors voor Socket 754 blijft fabriceren. Vandaar dat we voor de keuze stonden: Socket 775 of Socket 939. Het Intel platform viel af omdat de Pentium 4- en Celeron-processor tegen het einde van het jaar van het toneel verdwijnen. Daar het onduidelijk is of de huidige chipsets voor Intel-processors ook toekomstige Intel-processors zullen ondersteunen, viel Intel af. Vandaar dat er is gekozen voor een Athlon 64 3000+ inclusief standaard koeler.

:confused:

dus nu de vraag... HELP MIJ :p

Dat is waar, als je echt in de toekomtst nog wilt gaan uitbreiden zou ik gaan voor de 939.
Met deze socket wil AMD verder gaan, maar ja, als je echt zover op de toekomst wilt vooruit kijken?

Qua upgrade mogelijkheden is de socket 939 natuurlijk het beste voor in de toekomst wat betreft de AMD Athlon 64.

dus al met al is de amd athlon 64 3700+ S939 een goeje voor als je naar de toekomst kijkt...

enneuhm 3700+ is dus ong. 3,7 GHz ?

ik heb net een athlon64 3200+ gekocht, fijne laptop en alles werkt oppie toppie!!

mooi.. kep nu al n beetje van me systeem bij elkaar... weinig tijd om er naar te kijke ivm stage en werk :confused:

dit is wat k tot nu toe heb:

Moederbord: ASUS A8N-E
Processor: AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939 / 2,2GHz / 1MB)
Geheugen: 2x 512MB maar.. wat kan ik hier nu het beste pakken? (zie moederbord specs..? :confused: snap t niet helemaal)... wat soort geheugemodule is t beste om te pakke dan?

*EDIT*: Corsair ValueSelect 512MB DIMM ? is deze goed genoeg..? benut ik hiermee ook het optimale (Dual Channel ook?) help plz :o

Frisian weet t vast wel :)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Nijsse

Frisian weet t vast wel :)
Ja ja, je bent me d'r eentje. :D
Mooi moederbordje hoor. :kwijl: :)

Helaas, ik weet niet precies welk geheugen je het best kunt nemen.
Hoe dat precies zit met dual channel, of je geheugenstrip nu dubbelzijdig moet zijn opgebouwd of dat je precies twee dezelfde stripjes nodig hebt om dual channel te realiseren.

Misschien een vraag voor op het forum of anders de helpdesk van Alternate?

Sorry.

qua werkgeheugen heb ik gehoord dat je idd het beste corsair geheugen kunt pakken als het geld ervoor aanwezig is deze zijn wel mooi maar prijzig
http://www.bora-computer.de/index.php?cmd=shop&funk=moreinfo&id=607
ach ja ik ben dr niet zon genie op maar over dit werkgeheugen hoor je veel lof en het schijnt ook al enkele jaren op de merkt te zijn het is wel goedkoper geworden maar niet enorm in prijs gedaald dus dit kan beteken dat de vraag en kwaliteit nog goed is gebleven.

Geplaatst door Admin_Frisian

Misschien een vraag voor op het forum

kzal m es onder "Hardware > Geheugen" zetten en als k daar geen antwoord krijg zal k wel es ff de experts belle (Alternate helpdesk) ;) :p

*EDIT*... kep m maar gewoon direct onder "Hardware > Systeem" gezet omdat ik nog meer vragen had over het systeem...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan