Snelheid breedbandverbinding verhogen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

piepenbm

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
gevonden in tijdschrift en op microsoftsite:

http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/tips_trucs_windows/tips_en_trucs_windowsxp_7.aspx

Snelheid breedbandverbinding verhogen

Windows XP heeft de neiging zo'n 20% van de beschikbare bandbreedte van een snelle Internetverbinding voor zichzelf te houden. Dat is jammer, want op een beperking van de downloadsnelheid zit niemand te wachten. Vooral niet als u een snel ADSL-abonnement hebt. Gelukkig kunt u de snelheidsbeperking in Windows XP Professional opheffen. Zorg dat u bent ingelogd als beheerder en handel als volgt:

Kies Start >> Uitvoeren.
Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht gpedit.msc en klik op OK.
Ga in het programma Groepsbeleid naar Beleid voor Lokale computer >> Computerconfiguratie >> Beheersjablonen >> Netwerk >> QoS Pakketplanner.
Dubbelklik in het rechter schermdeel op de optie De reserveerbare bandbreedte beperken.
Kies de optie Ingeschakeld en stel de bijbehorende waarde in op nul (0).
Klik op OK en sluit Groepsbeleid.
Herstart voor de zekerheid uw systeem. Uw breedbandverbinding zal nu sneller werken.

Nogmaals voor alle duidelijkheid: deze truc werkt niet in Windows XP Home Edition.

:cool:

Mike

Is voor windows home gebruikers de optie om het hele Qos pakketplanner protocol te verwijderen geen optie?

of is daarin geen winst te behalen?!

thnx! :thumb:

Niet zeker....??, dit bovenstaande komt uit een tijdschrift dus is veilig, en weer te herstellen, Bij jouw optie om hem te verwijderen, denk ik dat de meeste gebruikers in de problemen komen.

:confused:

Mike

waat dat is een geintje zeker.

Betekend dit trouwens dat Xp home gewoon die 20 % niet gebruikt of dat je het in Xp home niet ongedaan kunt maken.

Laatst bewerkt:
lees artikel maar bij microsoft, zeker geen geintje...hoe het in home geregeld is weet ik niet, ik zou zeggen stur ff een berichtje naar Microsoft?\

Mike

Geplaatst door piepenbm
Niet zeker....??, dit bovenstaande komt uit een tijdschrift dus is veilig, en weer te herstellen, Bij jouw optie om hem te verwijderen, denk ik dat de meeste gebruikers in de problemen komen.

:confused:

Mike

Nee, dit is een extra optie, die QoS pakketplanner naast het tcp/ip protocol.
Windows 9x kent het hele QoS pakkeplanner niet.
Ik werk al vanaf 't begin van XP zonder dit protocol, omdat toendertijd een aantal problemen gaf bij een aantal gebruikers.

Vraag me af wat dit protocol nu daadwerkelijk voor functie heeft.

Groeten! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan