Snelheid data-overdracht omhoog brengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peko

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Berichten
155
Hallo,

Hoe kan ik de data-overdracht tussen de comp en netwerk HD verhogen. Momenteel fluctueert deze nogal met een max. van 6,37MB/s.
Hetzelfde gaat op voor de snelheid van en naar een USB-stick. Op een USB2.0 moet toch in theorie 40MB/s te behalen zijn. En voor de LAN met mijn router 100MB/s.

Wie kan mij vertellen hoe ik de overdrachtsnelheid kan verhogen. Heb mij al rot gezocht op Google maar dat heeft niet geholpen.

Specs:
Win7 64bits
Linksys WRT160N (Alles LAN verbonden)
LaCie Network Space 2 1TB
 
Data-overdracht tussen comp en netwerk HD kan aan veel dingen liggen(drukte op netwerk, fragmentatie schijfen, virusscanner, veel kleine bestanden,ed) dus daar weet ik zo niet 1,2,3 een antwoord op . Wel weet ik dat je voor een usb stick de data-snelheid kan verhogen dmv optimized voor quick removal aan te passen naar optimezed for performance
http://www.mydigitallife.info/2010/...-speed-performance-by-enabling-write-caching/

Het nadeel hiervan is dat je de usb stick niet zomaar uit de compu kan trekken. IPV moet je de "Safely remove hardware" optie gebruiken maar de snelheid gaat wel aanzienlijk omhoog.
Hoop dat je hier wat aan hebt?

Groet.

ohja je zei: "Alles LAN verbonden" bedoel je hiermee dat alles bekabelt is? of gebruik je ook wifif?
 
Ga ik proberen en ja comp - router - netwerk HD zijn dmv kabels verbonden.

Bedankt
P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan