Snelheid draadloos netwerk bij mappen delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

beanbag

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Ik heb gisteren, met gedeelde mappen, twee computers (in dezelfde werkgroep), twee laptops om precies te zijn, draadloos verbonden met volgende wireless accespoint en router: (denk ik, hij ziet er fysiek toch identiek uit)
http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WAP54G

De bedoeling is van mijn oude laptop mijn gegevens (een dikke 40 Gb) over te zetten naar mijn nieuwe. Xp naar 7. Toshiba sattelite pro... naar Fujitsu Siemens Amilo xi 3650.

Wat ik exact deed was map delen op oude pc, zelfde werkgroepnaam, in windows 7 naar "computer" daar het tabje "netwerk" aanklikken, dan de oude laptop aanklikken, naar de desbetreffende map gaan, gewenst bestand rechtermuisklik en kopiëren. Vervolgens in de doelmap op mijn nieuwe computer plakken.

Het probleem is niet dat dit niet ging, het ging gewoon (naar mijn mening) traag, ongeveer 550Kb/s.

bijkomnde experimentjes:[/U] ik dacht, wel die ene zal traag uploaden, dus heb ik de uploadende laptop via ethernet kabel verbonden met mijn router... geen snelheidswinst.

het bestand was een .iso van meer dan 4GB (misschien doet bestandsgrootte terzake)

mijn vragen nu:
Is dit normaal en deed ik alles goed ?
of is dit abnormaal en waar zit de fout ? Wat is de verwachte snelheid ?
Hoe kan ik in beide gevallen snelheid winnen ? Via kabels ? Kleinere bestanden ? ...

Laatst bewerkt:
Is dit normaal en deed ik alles goed ?

Waarschijnlijk is dat normaal, en zo ver ik kan zien deed je niet alles op de simpelste manier (:P) maar wel goed!

of is dit abnormaal en waar zit de fout ? Wat is de verwachte snelheid ?

Waarschijnlijk is dit normaal. Gaat immers draadloos. Maar ik weet je spec natuurlijk niet, dus kan het ook niet heel goed beoordelen.

Hoe kan ik in beide gevallen snelheid winnen ? Via kabels ? Kleinere bestanden ? ...

Sluit beide via een ethernet kabel aan op de router. Of sluit de Laptops op elkaar aan. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan