Snelheid draadloos netwerk niet gelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

freecard

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
De snelheid op twee laptops is erg verschillend
Op de eerste is de snelheid ongeveer 40mb en op de tweede ongeveer 10 mb.
Om de snelheid te verhogen een usb adapter van 300N aangeschaft maar de snelheid blijft gelijk
DE eerste laptop is een Asus X72J en de tweede een HP pavilon DV7
Wat doe ik verkeerd ?

Hallo Freecard.

Wat ik ervan weet kunnen enkele factoren een rol spelen. De basissnelheid van je verbinding, het aantal mede gebruikers in je directe omgeving, merk en type router, de netwerk infrastructuur – draadloos of bekabeld – welke netwerk - adapter, eventuele download software, bandbreedte-instelling en de download snelheid die je weet te realiseren met een eventuele server. Het aantal PC's (laptops) dat je hebt draaien 2 dus. Het lijkt mij niet eenvoudig om te zeggen of je een snelle of juist een langzame internetverbinding hebt.;)

Goedemorgen,

Alle stuurprogramma's voor de netwerkkaarten en sticks verwijderd.
wifi uitgeschakeld en software+drivers opnieuw geinstalleerd.
Achteraf blijkt er een probleem te zijn geweest met diverse drivers daardoor schakelt de netwerkstick automatisch terug naar de laagste snelheid.
Nu draaien beide laptops op volle snelheid is ongeveer 40 mb draadloos.
dus bijna perfect voor mij
CONCLUSIE : Eerst alles goed installeren volgens de regels en oude drivers en software eerst opruimen daarna alles volgens de regels installleren en niet even alles snel willen doen.
Probleem opgelost,topic kan worden gesloten
Groet Henk

Goedemorgen,

Alle stuurprogramma's voor de netwerkkaarten en sticks verwijderd.
wifi uitgeschakeld en software+drivers opnieuw geinstalleerd.
Achteraf blijkt er een probleem te zijn geweest met diverse drivers daardoor schakelt de netwerkstick automatisch terug naar de laagste snelheid.
Nu draaien beide laptops op volle snelheid is ongeveer 40 mb draadloos.
dus bijna perfect voor mij
CONCLUSIE : Eerst alles goed installeren volgens de regels en oude drivers en software eerst opruimen daarna alles volgens de regels installleren en niet even alles snel willen doen.
Probleem opgelost,topic kan worden gesloten
Groet Henk
Mooi gedaan Henk. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan