Snelheid gehalveerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

diekkie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Dames/Heren,

Hallo sinds een tijdje is mijn WiFi snelheid gehalveerd.... er is in huis niets aan de opstelling veranderd.... Modem is een Cisco EPC 3925 en met een kabel doet ie het gewoon..
Iemand?

Peter

Wat bedoel je precies? Is de verbinding op halve snelheid (dus (bijv.) 140 mbit /s ipv 300 mbit /s)?
Indien je dat bedoelt, dan zijn er 3 mogelijkheden:
a. Je hebt je draadloze internet-dongel (áls je die gebruikt) op een USB 1.1 aansluiting zitten ipv. een USB 2 of USB 3 aansluiting.
b. Een ander netwerk op hetzelfde kanaalnummer. Kijk na m.b.v. inSSIDer of jouw kanaalnummer druk bezet is. Indien ja, dan een minder belast kanaalnummer instellen bij de wifi instellingen van je router.
c. Evt. kan een driver-update van de wifi kaart ook helpen, maar waarschijnlijker zijn a. en b.

Tijs.

Probeer eens voor een update te kijken voor uw router zelf.
Dat kan ook wel helpen, backup wel eerst alle settings voor u het updaten begint.
De internet verbinding wordt tijdelijk verbroken tijdens het updaten

@tim687: Lijkt me niet de oplossing, gegeven dat het altijd gewoon goed gewerkt heeft. Er moet dus iets veranderd zijn.

Tijs.

@sabthal: Mijn reactie nog gelezen (posting #2), optie b. ??

Tijs.

Alles werkt weer naar behoren.. wat heb ik gedaan? inSSIDer geinstaleerd en gedraaid, daarna deed het weer wat het moest doen...

Bedankt allemaal...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan