Snelheid geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Het is weer eens tijd voor een upgrade van de pc, dat neemt echter ook weer vragen met zich mee.

Ik heb een pc waar DDR2 geheugen ingaat. Nu heb je verschillende typen in snelheid van dat geheugen. Mijn vraag is simpel, worden al die snelheden (van 533 tot 1066 mhz) op mijn moederbord ondersteund zolang het maar een DDR2 slot is?

Dat is zo niet te zeggen, daar het per moederbord verschillend is.
Wanneer je merk en type post post (of opzoekt) krijg je het juiste antwoord.
mvg leo

Nou dacht ik altijd dat de snelheid van de geheugen module niet zo van belang was, zo lang die maar gelijk of hoger is dan die van je geheugenbus snelheid. Het is toch het BIOS/moederbord die de werkelijke geheugensnelheid bepaalt? Ik bedoel, stel je moederbord stuurt het geheugen aan op 533 MHz. Nu haal je al je geheugen eruit en plaatst er 800 MHz geheugen in. Dat zal gewoon op 533 MHz verder hobbelen. Sneller geheugen plaatsen heeft alleen zin als je ook settings van je bios aanpast dacht ik altijd. klopt dit?

Nou dacht ik altijd dat de snelheid van de geheugen module niet zo van belang was, zo lang die maar gelijk of hoger is dan die van je geheugenbus snelheid. Het is toch het BIOS/moederbord die de werkelijke geheugensnelheid bepaalt? Ik bedoel, stel je moederbord stuurt het geheugen aan op 533 MHz. Nu haal je al je geheugen eruit en plaatst er 800 MHz geheugen in. Dat zal gewoon op 533 MHz verder hobbelen. Sneller geheugen plaatsen heeft alleen zin als je ook settings van je bios aanpast dacht ik altijd. klopt dit?

Dat klopt helaas niet. Moederborden ondersteunen niet alle snelheden helaas!!!

Heb zelf een Asus P5K SE mobo, hier gaat volgens de Asus site van alles op.

4 x DIMM, Max. 8 GB, DDR 1066*/800/667 Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture
*The chipset officially supports the memory frequency up to DDR2 800MHz. Tuned by ASUS Super Memspeed Technology, this motherboard natively supports up to DDR2 1066MHz
Please refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL.

Wat houdt dat nou precies in?

Laatst bewerkt:
Mooi :), beter moederbord gekocht dan ik dacht toen:thumb:.

Dank voor alle snelle reacties:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan