Snelheid harde schijf testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

abode

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Hallo,

Ik heb een computer (Medion) met een harde schijf Seagate 120 GB, 7200 t/min.

Sinds kort kan ik geen video (vanaf de digitale videorecorder) opnemen op deze harde schijf. De melding die Pinnacle geeft is dat de snelheid van de schijf niet voldoende is.
Het rare is dat dit eerst wel altijd werkte.

Daarnaast is het systeem erg traag. De schijf wordt voor minder dan 50% gebruikt (de rest is nog gewoon beschikbaar).

Hoe kan ik testen wat de snelheid van de harde schijf is?
Hoe kan ik de harde schijf optimaliseren, zodat de snelheid weer 7200 t/min wordt?

Groet,
Anita

Ik zou er maar zachtjes aan vanuit gaan dat je harde schijf kapot is, of binnenkort kapot gaat..

Misschien is de inhoud van de schijf erg versnipperd en moet je eens defragmenteren.
Je kan misschien ook een virus/spyware besmetting hebben die je systeem vertraagt.

Om te beginnen, kun je met SeaTools - gratis van Seagate - de conditie van de schijf controleren :

http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools

Ik heb dit programma gedownload en een aantal testen gedraaid.
De harde schijf heeft de meeste Short tests goed doorstaan.
Ik kan natuurlijk ook nog een aantal Long testst uitvoeren.

Ik kan trouwens via dit programma niet snel zien wat de schijfsnelheid (het aantal toeren) is. Of zie ik iets over het hoofd?

Nog meer tips?
Of is de harde schijf gewoon aan vervanging toe?

Groet,
Anita

Hoe bedoel je ? Hoe waren de resultaten van de Long Tests - Pass of Fail ?

Je kunt HDTune - gratis - nog eens proberen : http://download.chip.eu/nl/HD-Tune_808087.html

Er zijn vast mensen hier op het forum, die aan de hand van screenshots, de snelheid en 'gezondheid' van de schijf kunnen beoordelen.

Of zie ik iets over het hoofd?
Nog meer tips?
Of is de harde schijf gewoon aan vervanging toe?
Je geeft in het begin ook aan dat je systeem traag is, dat wijst vaak in de richting van virussen/spyware. Ik heb nog geen enkele echte aanwijzing gezien dat je harddisk niet in orde zou zijn. Heb je al eens goed gekeken naar eventuele besmettingen?

Je geeft in het begin ook aan dat je systeem traag is, dat wijst vaak in de richting van virussen/spyware. Ik heb nog geen enkele echte aanwijzing gezien dat je harddisk niet in orde zou zijn. Heb je al eens goed gekeken naar eventuele besmettingen?

Ik heb versie 8 van AVG geinstalleerd en running (zogezegd).
Dit programma geeft geen meldingen.

Fijn, dat je probleem is opgelost.

Nou het probleem is nog niet opgelost.
Ik heb het programma gedraaid.
Tijdens het testen heb ik dit berichtje getypt. Dat kun je duidelijk zien in de uitschieters naar beneden (zie bijlage).

Ik heb de laatste tijd wel soms last van een bestand met de naam dxva_sig.txt dat spontaan verschijnt op mijn bureaublad. Is dat misschien toch een virus of spyware?

Bijlagen

• hdtune-benchmark.JPG
    hdtune-benchmark.JPG
    64,7 KB · Weergaven: 238
Je harde schijf is ook ******* warm met 54 graden..
Wat staat er op het tabblad Health?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan