Snelheid in min/km

Status
Niet open voor verdere reacties.

JSlootweg

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2017
Is het mogelijk om in Acces de volgende twee berekeningen te laten uitvoeren:
1 looptijd over een afstand en dit uitrekent naar min/km. vb Loper A loopt 10 km in 40 min. Uitrekenen naar min/km (uitkomst hier is 4:00 min/km)
2 Snelheid in km/u . Zelfde loper en gegevens 10 km in 40 min uitkomst wordt dan 15 km/u.

Dit kan in Excel maar om dan steeds alles weer handmatig over te zetten in Access kost tijd

Welkom bij HelpMij! Als het in Excel kan, kan het ook in Access. En vermoedelijk met dezelfde formule. Uiteraard dan niet met celverwijzingen, maar met veldverwijzingen. Typisch een vraag waarbij ik als eerste denk: heb je het al geprobeerd?

En om je gelijk de uitkomst te geven:
Vraag 1: Snelheid/km: [Tijd]/[Afstand]
Vraag 2: Snelheid: Round(([Afstand]/([Tijd]*24));2)

Wel even bij de eerste berekening de veldeigenschappen in de query op Lange tijdnotatie zetten, anders zie je de uitkomst in de verkeerde opmaak. Overigens heeft Access één nadeel t.o.v. Excel: het is niet mogelijk om in eenheden kleiner dan 1 seconde te rekenen. Althans: niet met de standaardfunctionaliteit. Je kunt natuurlijk een functie maken die dat wél kan, maar Access kan dat dan weer niet goed weergeven dus je zult dan een tekstveld moeten gebruiken dat je opmaakt als een tijd met tienden/hondersten achter de komma. En verder rekenen is ook uitgesloten, tenzij je dat weer via een functie doet.

Snelheidberekeningen in Access

Hartelijk dank voor de reactie. Ik had zelf al geprobeerd met de veldnamen en de eerste [tijd]/[afstand] had ik ondertussen al gevonden.
De tweede ingevoegd en ben zeer blij met de resultaten. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan