snelheid ineens lager en niet meer haalbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammiej1

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
beste mede forumers

mijn snelheid komt niet meer boven de 6.5 mbit uit
terwijl ik met mijn speedtest gewoon de 12 haal

modem en kabel vervangen
schone instal
wachtwoorden veranderd
andere poorten gebruikt
andere betaal server test geprobeerd

dit allemaal met hetzelfde resultaat

ik zit nu al een 4 jaar bij eweka

wat kan dit nu in hemelsnaam wezen?

bvd

Werk je bedraad of draadloos? Bij speedtest download je gewoon een bestand, maar wat bedoel je niet meer boven de 6,5mbit uit?
Doe je aan file sharing /bittorrent?

bedraad
normaal haal ik de 9.5 a 10 via newsgroepen
nu niet meer dan 6,5

Al eens op virussen, trojaner en dergelijken gescand? Ik kan mij niet voorstellen dat men op newsgroepen wordt ingeknepen...

zoals eerder vermeld

schone instal meerdere mailen geprobeerd
scanner firewals spam alles al geprobeerd

Alleen nog ter verduidelijking: schone installatie betekend harde schijf formatteren, anders is het een herinstallatie onder behoud van de gegevens... Meer weet ik ook niet. Kan je niet eens met een ander computer testen, of die hetzelfde snelheidsprobleem heeft?

nee ben helaas niet in het bezit van 2 pcs

wel een laptop
maar weet niet of mij laptop de goede functies heeft voor die snelheid ivm netwerk kaart

meestal is bedraad internet 100Mbps. Gezien dat het probleem zich bij 2 computers voordoet zal het probleem niet in de computers liggen.
Je kan ook nog proberen je computer uit te schakelen, het modem van de netvoeding afhalen, naar 5 minuten of zo modem weer insteken, en weer 5 minuten later de computer op te starten. Helpt dat ook niet moet je echt de provider om hulp vragen, gezien dat je al modem en kabel vervangen hebt.

Wat mij verrast is dat je bij speedtest 12Mbps haalt, en gewoon slechts 6.5. Is zal dat eens heel vroeg in de ochtend (een uur of drie of vier) nog eens testen.

ik weet dit nu 1,5 maand
heb in die tijd alles gedaan naar mijn weten om het probleem te zoeken
maar idd het lijkt niet anders dan dat het aan ziggo ligt
maar hun gaan zeggen

meneer u speedtest is oke
het ligt niet bij ons
en dan zit ik weer 20 min aan de lijn voor niks
vandaar dat ik het zo probeer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan