Snelheid internet uitrekenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Steffie

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Berichten
149
Hallo,

Ik heb een vraagje over de snelheden die internet providers op hun site tonen. Op hun site geven ze vaak aan: download snelheid: bijv 2000 kbit/s. Ik weet dat dit niet hetzelfde is als de kb/s die je ziet in je download venstertje. Nu vraag ik me af of je die 2000 kbit/s kan omrekenen naar kb/s. Is daar een speciaal rekensommetje voor?

Bijv. 2000 kbit/s delen door 2 is het aantal kb/s??

Of is het niet op een gelijksoortige manier te berekenen?

Groet,

Stefan van Lohuizen
 
de kb/s in het downloadvenster is het aantal kilobyte per seconde.
Dus als je 2000 kbps wil gaan omrekenen is dat 2000000 bps.
Nu een byte is eigenlijk een samentrekking van: "by eight" maw: een byte bestaat uit 8 bits, dus als je wil weten hoeveel bytes het per seconde is moet je delen door 8 of: 250000 bytes per seconde, dit omrekenen naar kilobytes is dan nog eens gedeeld door 1024 dus het zijn: 244,1 kBps.
Wil je dus van kilobits omrekenen naar kilobytes deel je door 8,192 (8*1024/1000)
 
een quote uit dat artikel.



Lol vrij simpel dus gewoon door 8 delen :eek:

Dank je voor de snelle reactie

Delen door 8 is enkel om van bits naar bytes om te reken
wil je van kilobits naar kilobytes moet je delen door 8,192
aangezien de kilo voor de bits synoniem is voor '1000' en de kilo voor bytes is dat voor 2^10 of 1024.
maw, die 8 moet nog vermenigvuldigd worden met 1024/1000 of 1,024.
 
Vis ta,
Als je nou even dat linkje van mij doorleest ;)
Staat alles in :)

Ik weet alles al wat in dat linkje staat. Ik ben alleen niet te lui om het zelf uit te leggen ipv een linkje te plaatsen.
Wou gewoon zeker zijn dat ie het goed begrepen had.
En andere mensen met dezelfde vraag, en misschien met traag internet, hoeven zo niet door te klikken naar een volgende pagina en minutenlang te wachten.
 
Ik weet alles al wat in dat linkje staat. Ik ben alleen niet te lui om het zelf uit te leggen ipv een linkje te plaatsen.
Wou gewoon zeker zijn dat ie het goed begrepen had.
En andere mensen met dezelfde vraag, en misschien met traag internet, hoeven zo niet door te klikken naar een volgende pagina en minutenlang te wachten.

Het is mij volledig duidelijk. Ik heb aan beide reacties wat gehad zowel de link als de uitleg in deze threat :thumb:

Het is me volkomen duidelijk.. ;) Om jullie "discussie" te sussen :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan