Snelheid internet via Router te laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandaantje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
Hoi,

Ik heb sindskort een sitecom WL-351 draadloze router. Ik zit bij UPC (fiberinternet 60 Mbps) Helaas haal ik deze snelheid lang niet via mijn router, als ik een CAT5 kabel direct in mijn modem stop komt de snelheidstest gewoon tot 60 Mbps, als ik de kabel in mijn router stop (en dus de router weer aansluit etc) kom ik tot 30 Mbps. Ook draadloos komt maar tot 30 Mbps. Wie kan mij helpen, wat moet ik aan mijn routerinstellingen veranderen om wel tot de 60 te komen? Zo is het gewoon zonde van m'n geld.
De router kan snelheden tot 300 Mbps aan.

Gr

Toevallig heb ik ook sinds vorige week UPC Fiber 60 Mb en de Sitecom WL351. Ik herken het probleem.In veilige modus kon ik downloaden met 58 Mb en up 6 Mb. In de normale modus (W7) was dit maar 25% hiervan, up bleef gelijk. Vandaag ontdekt dat MBAM die op de achtergrond draaide de boosdoener was. Uitgeschakeld en de snelheid is nu zoals hij moet zijn, ca. 58 en 6 Mb. Dus zal het vermoedelijk liggen aan een of ander virusprogramma dat meedraait. En draadloos doet hij dan ook wat hij moet doen.

Laatst bewerkt:
Toevallig heb ik ook sinds vorige week UPC Fiber 60 Mb en de Sitecom WL351. Ik herken het probleem.In veilige modus kon ik downloaden met 58 Mb en up 6 Mb. In de normale modus (W7) was dit maar 25% hiervan, up bleef gelijk. Vandaag ontdekt dat MBAM die op de achtergrond draaide de boosdoener was. Uitgeschakeld en de snelheid is nu zoals hij moet zijn, ca. 58 en 6 Mb. Dus zal het vermoedelijk liggen aan een of ander virusprogramma dat meedraait.

Dat lijkt me niet aangezien ik hier met 2 laptops zit die beide maar de helft van de snelheid halen. maar bedankt iig
Mbam staat er bij mij ook niet tussen bij processen.

Laatst bewerkt:
Mbam is trouwens een onderdeel van je virusbeveiliging, niet zo slim om uit te zetten.

Gr

Ik zit hier met 2 laptops in een netwerk en beiden halen de volle snelheid.Probeer eens in de veilige modus en kijk wat het resultaat is. Bovendien staat AVG ook nog aan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan