Snelheid internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

rafstal

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2003
IK heb een chello verbinding, ik dacht dat ik een snelle verbinding had. eigenlijk ervaar ik dat ook zo. maar als ik naar www.internetten.nl ga en mijn snelheid laat testen, zegt deze dat deze heeeeel slecht is ?????? hoe kan dit en hoe snel kan het dan?

Je moet er wel rekening meehouden, dat het een moment-opname is.
De volgende test, op een ander tijdstip, kan veel beter zijn.
Heb ook Chello, en ik had: 121,56 KBytes/sec.

161 vind ik toch zeer netjes moet ik zeggen.

Waren al je "scores" rond dat getal?

ik had trouwens ook alle gegevens in gevuld en ook de test gedaan, had toen de score van 147.96 en ik kreeg als resultaat zeer goed :confused:

Ik haalde net 190 Kb/s Moet hoger kunnen met deze adsl verbinding van de UVA!

217.50 Kbit/sec
Chello.
Waarschijnlijk als ik hem nog een keer doe is de snelheid weer anders.

W8 ff...
Er is wel verschil tussen "bits" en "Bytes"!

Een byte bestaat uit 8 bits.

Een bit heeft de waarde 1 of 0. Een byte ziet er dan bijvoorbeeld zo uit 11001011. Dit is de binaire notatie van het getal 203.

Mijn snelheid met adsl lite was zojuist ook 190 kbit, en dat heb ik eigenlijk altijd wel zo'n beetje.

Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog een paar tips toevallig om het download sneller te laten verlopen.

Ik heb ook chello en 190 lijkt me ook wel prettig, of ligt dat gewoon aan de regio waar je woont?

Als je kabel hebt, kan het veel uitmaken of er veel mensen in je wijk ook kabel hebben. Er is immers een glasvezellijn aangelegd (de zogenaamde kabellus), waar je hele wijk op zit te internetten en dus de beschikbare bandbreedte zit te delen. Veel internetters is dus een lage snelheid.

Met adsl heb je dat probleem niet, dan heeft iedereen de snelheid waarvoor hij betaalt (omdat iedereen immers zijn eigen telefoonlijn heeft).

Hallo,

(mischien intresant)

Ik heb @home basis (voor 29,- euro p/m) en mijn downloadsnelheid was 275 kbyts/s.

Op mijn vorige adress had ik @home breedband (47,50 euro p/m) maar ik merk weinig verschil! die download snelheid was regelmatig tussen de 400 en 500 kbyts/s

groeten A.bongers

Bijlagen

• test.gif
    test.gif
    33,9 KB · Weergaven: 51
Hallo, hier heb ik, nu s'avonds en dan is het traag, als ik test met internetten.nl : 1,214.38 Kbit/sec = ongeveer 159 kByte/sec. Met speedtest heb ik een gemiddelde van 267.8/sec. Heb een abo van planet internet van 39.49/maand.

Groetjes

Geplaatst door hangmat
Als je kabel hebt, kan het veel uitmaken of er veel mensen in je wijk ook kabel hebben. Er is immers een glasvezellijn aangelegd (de zogenaamde kabellus), waar je hele wijk op zit te internetten en dus de beschikbare bandbreedte zit te delen. Veel internetters is dus een lage snelheid.

Met adsl heb je dat probleem niet, dan heeft iedereen de snelheid waarvoor hij betaalt (omdat iedereen immers zijn eigen telefoonlijn heeft).
[/QUOTE

Is dat zo? Als mijn buurman ook kabelinternet heeft, gaat mijn snelheid dan omlaag?
Voor internet maakt Multikabel gebruik van de derde generatie kabelmodems: het zogenaamde DOCSIS systeem dat zorgt voor een eigen virtuele oprit naar de 'internetsnelweg'. Bij eerdere modems kon het voorkomen dat wanneer het ene modem ging zenden of ontvangen, dit rechtstreeks ten koste ging van de beschikbare capaciteit van het andere modem. Bij de nieuwe technieken wordt er centraler, binnen zogenaamde wijkcentra, bepaald welk modem wanneer mag zenden door hele kleine tijdsloten toe te kennen. Modems gaan zo niet meer door elkaar zenden. Met deze hele kleine tijdsloten (enkele nanosecondes, één nanoseconde is 1 miljardste seconde) en altijd voldoende capaciteit in de wijkcentra merken gebruikers er niets van als er meerdere modems in de buurt actief zijn. Multikabel kent dus geen beperkingen in de (geografische) beschikbaarheid van internettoegang.

0600 uur en dap met 3 files aan t downloaden resp 51,110,102 kbs
&8 pagina's van helpmij open
chello gaat de laatste tijd echt vooruit.
bij de test:
219.95 Kbit/sec.
Snelheid: 27.49 KByte/sec
BiGWXXL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan