Snelheid laptop verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kristoffer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
hey,

ik werk met bepaalde tekenprogramma's op mijn laptop,
dit is een HP DV9530,
dit heeft 2 gig werkgeheugen maar toch..

als ik prenten in 3d moet renderen met spiegelingen enz.. dan gaat dit supertraag,
ik bne nu bezig aan 3 prenten die nu al 14-15 en 16 uur draaien,

is er een mogelijkheid om op mijn pc een extra account aan te maken,
waar ik enkel de nodige programma's erop kan zetten,
en voor de rest dat er niets opstaat, zodat al mijn verbruik alleen nr die programma's gaat..

ik vermoed dat dit toch met de snelheid van de processor te maken heeft,
maar zoveel ken ik er ook niet van

Welkom op Helpmij.

Je vraag heeft een passende titel gekregen.
snelheid zegt niet zoveel over je probleem/vraagstelling.

Je hebt het over 3d bij een laptop..

3d op een laptop is nooit super.. je kunt ook niet super gamen op een laptop... dus ook niet super werken met 3d programma's.. Het zal dus aan je videokaart van je laptop liggen.. en meestal kun je dit niet veranderen...

welke videokaart zit er op je laptop?

Daarbij komt ook nog, er zit een Core2duo T7300 (2ghz) processor in de laptop, kan het renderprogramma overweg met Core2duo of wordt er slecht één van beide processorkernen gebruikt want dan zal het inderdaad erg traag gaan.

Wat betreft je vraag over een extra account, dat is natuurlijk mogelijk, maak een account aan waarbij alleen de noodzakelijke dingen mee opstarten om zoveel mogelijk geheugen en processortijd over te houden voor het renderen.

...

tja,
alleszins al bedankt voor jullie hulp

welke videokaart...tja... ik ken daar echt nie zo veel van,
dus dat weet ik ook niet..

mijn programma's gebruiken wel de intel core2duo,
dus dat is al niet echt een probleem,

en ja, als ik zo'n account wil aanmaken,
dan zit ik eigenlijk met het probleem,
dat ik niet echt weet wat wel en niet weg mag

je kan ook wat procesen uitzetten via taakbeheer want, onnodigen procesen maken je laptop ook langzaam.
maar een laptop daar kun je best wel goed mee game maar je moet dan een betere betere hebben.
op mijn laptop kan ik zelfs modern warfare 3 spelen.
maar mischien is het beter om een koel mat te kopen deze geven extra koeling aan je laptop.
maar zoals al eerder gezecht op dit forum 3D is nooit een goede optie op een laptop.
zorg gewoon dat er nog voldoende schijf ruimte aanwazig is.
en je wat procesen afsluit want dit neemt ook heel veel werk geheugen in beslag.

ik zelf heb ee acer notebook travelmate.
- intel core i5 procesor 3,20 ghz
- 4 gb werkgeheugen.
- 1 gb video kaart.
- 750 gb hard schijf.
- windows 7

probeer de laptop eens te koelen met een koel mat dit kan meestal al vaak meer helpen dan je denkt.
mvg, wesley
taakbeheer.jpg
sorry voor het thema ik heb zelf gewoon windows 7 maar heb er mac os x lion theme van gemaakt.

Welkom wesley1995,

Volgens onze regels is het niet toegestaan om nog te reageren op oudere topics. Om die reden gaat er dan ook een slotje op.

@msi009 een melding door sturen graag de volgende keer als je zoiets ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan