snelheid met payserver omhoog??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basj0ew

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
een vraagje over snelheid met downloaden

ik heb een payserver en download via newsleecher met zo`n 250 kb per seconde.
is er niet een manier om dit nog wat hoger tre maken want ik vind dit persoonlijkk wel tegenvallen

en wat houd de supersearch functie precies in

alvast bedankt

Hallo,

Bij Eweka is de maximale downloadsnelheid 5 MByte/s. Ik weet niet bij welke provider je zit, maar bij Eweka zou je kunnen proberen de SSL reader te gebruiken.
SuperSearch is een hulpmiddel om posts op usenet terug te vinden.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Het hangt natuurlijk helemaal af van welke abonnement je nu bij je internet provider hebt.
Als je daar een voordelig abbo hebt dan kan je iedere payserver nemen die je wil maar dan gaat het gewoon niet sneller.
Zo heb ik alles in één extra bij Ziggo en haal ik 2200 - 2300 Kb binnen in combinatie met Eweka.

Test hier je snelheid eens:

http://www.speedtest.net/

Het hangt natuurlijk helemaal af van welke abonnement je nu bij je internet provider hebt.
Als je daar een voordelig abbo hebt dan kan je iedere payserver nemen die je wil maar dan gaat het gewoon niet sneller.
Zo heb ik alles in één extra bij Ziggo en haal ik 2200 - 2300 Kb binnen in combinatie met Eweka.

Test hier je snelheid eens:

http://www.speedtest.net/

ok dat heb ik gedaan en dit kwam eruit..

http://www.speedtest.net/result/389375395.png

is dat dan de maximale snelheid die ik kan halen?

ik heb nu een payserver bij tweaknews, zou mijn snelheid dan omhoog gaan als ik bij eweka zou gaan?

alvast bedankt

Je zit gewoon aan je maximale snelheid als gevolg van je internet abonnement

ok dat heb ik gedaan en dit kwam eruit..

http://www.speedtest.net/result/389375395.png

is dat dan de maximale snelheid die ik kan halen?

ik heb nu een payserver bij tweaknews, zou mijn snelheid dan omhoog gaan als ik bij eweka zou gaan?

alvast bedankt

Zoals mrmusic al zegt zit jij aan je maximale snelheid omdat je abbo niet sneller is.
Wil je sneller dan zou je een ander abbo moeten nemen bij je internet provider. Veranderen naar Eweka heeft geen zin zolang je dit abbo hebt.

Ik heb dezelfde vraag. Dit is mijn resultaat van Speedtest:
Ik download met Newsleecher en ik gebruik momenteel KPN. Gaat mijn snelheid omhoog als ik een payserver neem?

Je snelheid gaat dan omhoog ( Via Eweka) naar de maximale bandbreedte die je bij je provider hebt. In jou geval dus 747 !!
Wat haal je nu met Newsleecher?

@music, natuurlijk kan de snelheid omhoog gaan.
Als TS nu bij een gratis server zit kan het zijn dat TS de maximale Download snelheid niet haalt. Bij een Payserver is dat wel het geval.

Laatst bewerkt:
Heb je het topic wel doorgelezen?

Je krijgt alleen meer snelheid als je een sneller abonnement neemt. Niet als je een payserver neemt.

Ik zal even een voorbeeld geven.

Ik zit bij Ziggo en heb een abbo van 20 Mb.
Download ik nu via de nieuwsserver van Ziggo dan haal ik maximaal zo'n 250 - 350 Kb.
Maar doe ik dit via EWEKA dan haal ik makkelijk die 20 Mb die ik als bandbreedte heb.

Dom van me, reilaseerde mij dat ik, toen ik op de plee zat, de huidige snelheid vergeten was erbij te zetten. Mijn huidige snelheid wisselt nu van 25- - 320 kb/s. Echter kom ik echt niet hoger dan 320 kb/s. Ik heb een gedeelde internet verbinding, dus de snelheid hangt ook voor een deel af van mijn huisgenoten.
Trouwens, 3 reacties in 5 minuten is echt heel snel!

Dan is het voor jou zinvol een payserver te nemen en mijn advies is Eweka in dit geval.
Meer voordelen zijn ook dat je een veel langere retentie krijgt van zo'n 200 dagen nu bij Eweka bijvoorbeeld. Verder kan ik 8 connecties open zetten.

Laatst bewerkt:
Dank je wel, maar ik trakteer je op nog een vraag:
Als ik 8 connecties openzet (i.p.v. de 3 van KPN), word de snelheid dan over deze connecties verdeeld? Betekent dit dat ik een veel stabielere download snelheid krijg? Zou wel tof zijn. Waar ik het eigenlijk voor doe is inderdaad de retentie en snelheid.

Je snelheid gaat dan omhoog ( Via Eweka) naar de maximale bandbreedte die je bij je provider hebt. In jou geval dus 747 !!
Wat haal je nu met Newsleecher?

@music, natuurlijk kan de snelheid omhoog gaan.
Als TS nu bij een gratis server zit kan het zijn dat TS de maximale Download snelheid niet haalt. Bij een Payserver is dat wel het geval.

Wat houd TS in? En btw sorry voor de dubbele post.

Ik zal even een voorbeeld geven.

Ik zit bij Ziggo en heb een abbo van 20 Mb.
Download ik nu via de nieuwsserver van Ziggo dan haal ik maximaal zo'n 250 - 350 Kb.
Maar doe ik dit via EWEKA dan haal ik makkelijk die 20 Mb die ik als bandbreedte heb.

dat kan niet toch? waartom haal ik dan niet die maximale snelheid van 2200 KB per seconde die ik uit de speedtest haalde?

Je provider ondersteunt niet of nauwelijks aan niewsgroepen. Je zult niet alles uit je provider kunnen halen, omdat zij dit niet geheel ondersteunen. Een Payserver doet dit echter wel. Daarmee kun je dus je maximale snelheid en retentie halen.
@ Raymond: Heb je je traktatie nog steeds niet opgegeten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan