Snelheid niet juist?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterjios

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Hallo,

Als ik bij speedtest.net mijn snelheid opmeet, krijg ik te zien dat ik met 5800 kb/s download.

Als ik van bepaalde andere sites download, ( al verscheidene geprobeerd ) gaat het maar met een snelheid van gemiddeld 600/700 kb/s, terwijl speedtest gewoon bijna 6 mb download aangeeft..

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Mvg,
Sterjios

Komt er aan.

Bijlagen

• snelheid internet.png
    snelheid internet.png
    21,9 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Heb hem er even bij gezet, het probleem is dus dat ik die snelheid helemaal niet haal als ik een bestand download.

Dat komt omdat (staat ergens op het forum uitgelegt) Speedtest.net met mBIT rekent. Dat is dus niet de volledige snelheid die je haalt. Anders zou ik nu met 8 mb kunnen downloaden wat ik ook niet kan. Als je even een momentje hebt zoek ik het topic even op

Okee, maar even hiervoor kon ik nog gewoon sowieso met 3000kb/s downloaden. Dus het lijkt mij sterk dat ik dan nu opeens met 600 download.

Daar kan je inderdaad gelijk in hebben.. maar toch haal ik mijn snelheid niet wat ik zou moeten halen met een 24 MBit lijn..

Als je 24 mbit had zou je niet 5800 scoren bij speedtest. Ik heb hier ook TOT 20 mbit maar heb er maar 6,5 / 7 / 8mbit ..

Dat kan.. maar bij mij is het hiervoor altijd goed geweest.. en nu opeens is de snelheid gereduceerd naar 600 kb, terwijl ik eerst 3000kb/s had.

Vandaar dat ik wilde weten hoe dat kwam, misschien dat iemand anders dat weet?

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan