Snelheid PC trager na nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo, ik heb een vraag waarvan ik niet goed weet waar ik de oplossing moet zoeken.
Ik maakte een tijd lang gebruik van een draadloos netwerk met de router Linksys W500g.
Omdat ik het signaal naar zolder toe wilde versterken heb ik een andere router gekocht (Linksys 300 N). Het signaal is inderdaad een stuk beter geworden.
Het gekke is echter dat, wanneer ik aan het downloaden ben met behulp van het bittorrent downloadprogramma Azureus, ik nu nauwelijks de computer meer kan gebruiken omdat alles zeer traag werkt. Voorheen kon ik, als Azureus draaide, nog steeds gebruik maken van de computer.
Nu weet ik niet goed waar ik de oplossing moet zoeken. Is dit een instelling in de router of in Azureus of heeft dit alles niets met de nieuwe router te maken?
Het is alleen wel toevallig dat het probleem is ontstaan bij het installeren van de nieuwe router.

Het lijkt erop dat het downloaden nu het totale werkgeheugen van de PC in beslag neemt.

Voor de volledigheid: ik maak gebruik van een Laptop Acer 5670 waarop Windows Vista (met SP1) draait. De laptop is voorzien van 2 GB aan intern werkgeheugen en 350 GB harddisk.

Weet iemand de oplossing?

Alvast bedankt!

Je zult de router ook opnieuw moeten configureren voor het gebruik van P2P programma's, poorten forwarden etc.

Dat heb ik ook gedaan. Ik heb zelfs voor elk downloadprogramma (Emule, Azureus, Limewire) 2 aparte regels opgenomen voor zowel de UDP poort als de TCP poort.
Ik krijg bij Azureus ook niet de melding dat ik een NAT-probleem heb. De poorten staan dus open.

Probleem lijkt nu toch opgelost.
Ik had de poorten geforward op 1 poortnummer. In een ander tabblad (in het menu van de router) kon ik ook een poortenbereik aangeven. Deze heb ik iets ruimer aangehouden. Het probleem lijkt hiermee nu te zijn opgelost.

Bedankt nog voor je reactie! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan