Snelheid Usenet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

safex

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
hallo,

ik heb ziggo alles in 1 extra, dat houd in: (nu nog) 15Mb/s down(per 1 december word dit 20:thumb:) [en 3 Mb/s up, 100gb download limiet Per Maand(doet er eigenlijk niet toe)]

heb een n-300 router van sitecom (signaal kwaliteit tussen 90 en 97%)

maar mijn download snelheid met (zowel in Grabit en Newsleecher) schommelt de laatste tijd tussen 200 kB/s en 400kB/s, voorheen was dit 1,2MB/s en 1,5MB/s...

waar kan dit aan liggen, heb al geprobeerd om Peerguardian (blokkeer je Brein ect. uit je pc) en firewall uit te zetten maar werkt niet...

ik vind het zeer spijtig want dadelijk gaat mijn snelheid omhoog en merk ik er nog niks van:shocked:

Hopelijk kunnen en willen jullie mijn helpen! Jullie zijn bij voorbaat kanjers:thumb:

Zelf vorige week problemen gehad met Ziggo. Ook alles in in Extra. Snelheden waren toen ook zo extreem laag. Uiteindelijk bleken er meer mensen uit de omgeving last te hebben en hebben we allemaal de helpdesk gebeld. Na vele meldingen zagen ze in dat het geen gebruikersprobleem meer was en de volgende dag was het probleem opgelost.

Als je de stekker uit het stopcontact haal en na 30 seconden er weer in doet heb je meestal de nieuwe snelheid al. Deze is al een paar werken te gebruiken.

Het beste wat je kunt doen
1. Hoe vervelend ook meld je probleem bij Ziggo ook al moet je lang in de wacht staan. Als je het niet meldt kunnen ze niets doen en weten ze het niet.
Zorg dat als je belt met de HP je de router er tijdelijk tussen uit haalt. Vaak geven ze dan de router de schuld en zo voorkom je dat alvast.

Test zonder router ook even je snelheid op http://www.speedtest.net/
Als hij dan nog traag is weet je zeker dat je router geen problemen geeft.

Meld je aan bij http://ziggo-gebruikers.nl
Maak dat in het forum een melding van je probleem, er zijn er vele te vinden of maakt zelf een nieuw onderwerp aan met duidelijk vermelding van je postcode in het topic onderwerp.
Andere uit je omgeving zullen dit dan sneller herkennen en zo hopenlijk ook melden dat zij problemen hebben.

Elke keer als je dan contact hebt met de HD meld je ook dat er een meer gebruiker problemen hebben en dat zij dat op het forum kunnen lezen.

Zo krijgen zij sneller een beeld dat er echt een probleem is wat niet aan jouw kant ligt. Ze blijven helaas volhouden dat het aan jouw kant zit en sturen een monteur.
Dan moet je dus ruim 1 week wachten en dan zul je merken dat hij niets voor je kan doen en moet je weer wachten voor zij het oppakken.

ik wacht even tot morgen, ga dan gezellig bellen (als het niet gefixt is) en laat hun het dan maar lekker oplossen (net doen alsof je nergens wat vanaf weet werkt meestal het beste)
Thanks voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan