snelheid van DVD-rom speler is te traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roland Mulders

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Op mijn laptop draait mijn dvd speler te traag. Het beeld is wel goed alleen het geluid loopt gewoon te traag. Het is net alsof de batterijen op zijn. Ik werk gewoon met netspanning.

Zo'n probleem kan ontstaan als een DVD-film is geconverteerd van o.a. AVI naar VOB-files.
Als in de AVI het geluid in VBR stond kunnen er na de conversiie synchroonproblemen ontstaan.
Bij welk soort video-bestand heb je dit probleem?

Het is ook bij muziek CD's. Deze zijn in een gewone CD/DVD spelers wel goed. Is het niet zo dat je het toeretal van de DVD speler ergens kunt wijzigen?

Alleen bij rippen of branden kun je een snelheid instellen.
Als het beeld wel goed is, mankeert er trouwens toch niets aan de snelheid?
Is het probleem kortgeleden ontstaan? Heb je iets gewijzigd in de audio-instellingen, van je geluidskaart b.v.?

Je zult toch je audio-instellingen moeten controleren. Begin via Start, Configuratiescherm, Geluid en audiapparaten.
Klik op de tab Audio en daar onder Afspelen van geluid op Geavanceerd.
Controleer of onder Luidsprekeropstelling de juiste opstelling is geselecteerd.
Ga daarna naar de tab Prestaties en zet de schuifregelaars iets naar links.
Probeer het afspelen van een audio-CD.

Als dit niet helpt de-installeer*) de CD/DVD-speler en herstart de PC. Windows zal de drivers opnieuw installeren, soms levert dat de gezochte verbetering op.

*) De-installeren: rechtsklik met de muis op de icoon Deze computer, dan Eigenschappen, Hardware, Apparaatbeheer. Klik op het + naast CD-Rom drives, rechtsklik op de CD/DVD-speler en kies voor: Installatie ongedaan maken.

Rechtsklik met de muis op het icoon van de CD/DVD-speler in Windows Vekenner.
Kies Eigenschappen en selecteer vervolgens de CD/DVD-speler in de lijst en klik op Eigenschappen en in het volgende scherm wéér op Eigenschappen.
Haal het vinkje weg voor de regel: Digitale cd-audio voor dit cd-rom station inschakelen.
Is het snelheidsprobleem nu verholpen?

Het probleem is opgelost. ik had een mp3 bestandje naar mijn bureaublad gekopiërd en speelde dit af en dit was ook veel te traag. Dus het kon geen probleem zijn van de DVD rom speler. Ik heb daarna een de-installatie van stuurprogramma van het geluid gedaan, daarna de computer opnieuw opgestart computer zocht naar het nieuwe stuurprogramma
en het werkte weer goed.

Tiel Flipje toch bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan