Snelheid van het internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle722

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2011
:confused:
Wij hebben glasvezel in Twello, :thumb::thumb::d
Nu komt mijn vraag over de snelheid van het internet.
Drie aanbieders hier hebben de volgende snelheden voor ons in petto:
1) 50Mb/s (deze gaat het waarschijnlijk niet worden)
2) 35, 50 en 100Mb/s
3) 10/10 Mbps, 75/75 Mbps, 100/100 Mbps

Nu komt mijn vraag:
ik zit vrij veel op het internet te surfen en wil dat alles vlot achter elkaar verloopt.
Downloaden van films/muziek, internetpagina's vlot in mijn scherm verschijnen.
Kort samengevat: alles moet lekker snel gaan. (Hangt natuurlijk ook van de pc af, :D:thumb:

Anyway, wie kan mij zeggen welke internetsnelheid ik het best kan nemen??:confused:

Dat valt op basis van jouw informatie niet te zeggen. De getallen die je noemt zijn de geadverteerde snelheden. Er zijn genoeg onderzoeken te vinden die de echte snelheden weergeven. Kijk daar eens naar.

Vind je deze niet, ga dan bij de providers op zoek naar de "overboeking". Dit getal geeft aan met hoeveel mensen je de geadverteerde snelheid deelt.

Aan wat je beschrijft is te zien dat de uploadsnelheid voor jou niet van belang zal zijn. Richt je vooral op de download snelheid.

Theoretisch geldt. Meer is beter.

Dat valt op basis van jouw informatie niet te zeggen. De getallen die je noemt zijn de geadverteerde snelheden. Er zijn genoeg onderzoeken te vinden die de echte snelheden weergeven. Kijk daar eens naar.

Vind je deze niet, ga dan bij de providers op zoek naar de "overboeking". Dit getal geeft aan met hoeveel mensen je de geadverteerde snelheid deelt.

Aan wat je beschrijft is te zien dat de uploadsnelheid voor jou niet van belang zal zijn. Richt je vooral op de download snelheid.

Theoretisch geldt. Meer is beter.

Zal nog eens nader informeren bij de providers.
Bedankt dusver.

Wat bedoel je precies met "de echte snelheden" ?
En deel je je verbinding met glasvezel ? Dat is toch alleen met kabel ?

De echte snelheden zijn de snelheden die je daadwerkelijk haalt met je verbinding, dus niet die getallen uit de reclamefolders. Hier is nogal een duidelijk verschil tussen. Zie o.a. http://www.joop.nl/media/detail/artikel/consumentenbond_internet_vaak_langzamer_dan_beloofd/ .

En ik heb geen idee of TS het hier over alleen maar glas abonnementen heeft. Dat staat er niet bij.

Dat moet wel glas zijn, ADSL gaat maximaal tot 20Mb en up en down zijn nooit hetzelfde en de uppload gaat meestal niet hoger dan 1024.

Ik blijf het lachwekkend vinden dat klanten zich "genaaid" voelen als ze de geadverteerde snelheid niet halen .. er staat toch duidelijk TOT 20 Mb en er staat ook in de voorwaarden dat de ADSL snelheid afhankelijk is van de bekabeling en de afstand tot de centrale. Dit is echt niets nieuws.

Het kan dan ook nog kabel zijn. Gaat tegenwoordig ook tot 100MB.

Daarnaast. Je hebt gedeeltelijk gelijk. Maar het blijft een beetje krom. Je koopt bijv. een tv en men zegt erbij dat hij beeld zou kunnen geven. Daarnaast is het echt kromme aan de constructie dat ik bijv. erg ver van de central woon, waardoor men WEET dat de snelheid hier nooit boven de 8MB zal komen. Maar men verkoopt mij rustig een abonnement van 20MB terwijl ik dus nooit iets voor dat geld ga krijgen. Adverteren met een theoretisch maximum mag, maar dan moet het wel haalbaar zijn. Veel mensen kunnen keihard aantonen dat het niet kan. De providers hebben deze kennis ook, en daarin schuilt het genaaid gevoel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan