Snelheid van processor (Topic Pasja gelezen!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

RHPJS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Beste leden,

Na dit stuk gelezen te hebben, kom ik er niet uit.

Er staat dat je de snelheid van een processor berekent door het aantal berekeningen per MHz keer het aantal Mhz moet doen om bijvoorbeeld de snelheid te vergelijken met andere processoren.

Nou misschien een onintelligente vraag:
Waar staat bij de informatie van een processor het aantal berekeningen per MHz?

Met vriendelijke groet,

RHPJS

Je moet het allemaal relatief bekijken lijkt me.

De ene cpu-serie is al wat beter dan de andere en zal ook vergelijkbaar zijn met een hogere kloksnelheid van een andere.

Tevens heb je met een dualcore 2 kernen waarop je berekeningen kan laten uitvoeren door je cpu. Maar als een programma slechts 1 kern ondersteund (vaak oude software) heeft het er weinig aan, zeker als het dan van 1 van die twee kernen veel rekenkracht nodig heeft.

Bovendien heb je dan nog processoren zoals de pentium 4. Een singlecore die zich voordoet als een dualcore. fijne technologie en de prestaties liggen zowat tussen de single en de dualcore in.

Verder zou ik me dat van dat aantal berekeningen per MHz niet teveel aantrekken. Je moet het toch vermenigvuldigen met het aantal MHz en heb je het aantal berekeningen. hangt meestal af van de serie. Vind je globaal wel wat over op het net. Bij singlecores deed AMD het vooral goed
bij dual cores intel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan