_ShaiHulud_
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 aug 2002
Ik heb net een week mijn nieuwe computer in huis.
Het is een 3.4Ghz Intel op een Asus P5LD2 moederboard.
De schijven zijn van Maxtor: 2x 250Gb 7200 rpm SATA/300 schijven met 16Mb cach (type:6V250F0) . Deze heb ik overigens nog niet gevonden op de maxtor site.
Natuurlijk even benchmarken maar dat leverde een tragische gemiddelde snelheid:
schijf 1: 56 MB/s
schijf 2: 46 MB/s
De schijven zijn aangesloten op de SATA poorten en in de bios als standard IDE geconfigureerd in de bios. Ze hebben beide 2 partities van precies de helft en hebben een NTFS.
Volgens mijn moeten deze schijven toch zeker in de buurt van de 300Mb/s kunnen komen, op zijn minst boven de 200.
Iemand een idee? Zijn er misschien jumpers die ik mis?
Ik weet verder niks over RAID maar dat wordt hier niet gebruikt. Is dat misschien de oorzaak?
Oja: benchmark prog is Sisoftware sandra 2005
Het is een 3.4Ghz Intel op een Asus P5LD2 moederboard.
De schijven zijn van Maxtor: 2x 250Gb 7200 rpm SATA/300 schijven met 16Mb cach (type:6V250F0) . Deze heb ik overigens nog niet gevonden op de maxtor site.
Natuurlijk even benchmarken maar dat leverde een tragische gemiddelde snelheid:
schijf 1: 56 MB/s
schijf 2: 46 MB/s
De schijven zijn aangesloten op de SATA poorten en in de bios als standard IDE geconfigureerd in de bios. Ze hebben beide 2 partities van precies de helft en hebben een NTFS.
Volgens mijn moeten deze schijven toch zeker in de buurt van de 300Mb/s kunnen komen, op zijn minst boven de 200.
Iemand een idee? Zijn er misschien jumpers die ik mis?
Ik weet verder niks over RAID maar dat wordt hier niet gebruikt. Is dat misschien de oorzaak?
Oja: benchmark prog is Sisoftware sandra 2005