snelheid verdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonkerg

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
hoi,

ik heb sinds kort een wireless adsl verbinding voor mijn internet en er staan 2 pc op aangesloten tegelijk. Maar op een pc wordt af en toe maar even gesurfd of email gechecked en op de ander wordt veel gedownload email msn etc. etc. maar op een veel mindere snelheid dan ik had met mijn usb adsl modem. Hoe kan ik het nu instellen dat ik bijv 80% van de snelheid krijg en de ander 20%.

Groet,

Geert

Ga naar start > run en typ daar in gpedit.msc en geef enter. Ergens in dat uitklapboompje vind je optie bandwith allocation. Daar kan je aangeven hoeveel procent van de beschikbare bandbreedte je wilt gebruiken.

bij gpedit.msc geeft windows aan dat hij gpedit.msc niet kan vinden, kan dat zij omdat ik nu even niet de 2e pc heb aangesloten op de wireless router of kan windows hem gewoon niet vinden? Alvast bedankt

Waarom niet??? Ik denk dat ik ome Bill eens even moet aanspreken :D

Via die bandwith verdeler kan je dus aangeven hoeveel je van de BESCHIKBARE bandbreedte wil gebruiken.
M.a.w. als je nu 50% krijgt ( ik ga uit van 50% per pc) kan je daar dus instellen dat je een percentage van die 50% wil gaan gebruiken. Zal dus alleen maar minder worden.
Als je echt wil gaan verdelen zal je je internet verbinding op een server aan moeten sluiten die via een speciaal programma de bandbreedte kan verdelen over de twee pc's.

Als het goed is wordt door het modem ook ruw verdeeld, het is geen 50/50 verhouding. Als 1 pc weinig bandbreedte gebruikt zal de overige bandbreedte gaan naar de pc die flink staat te downloaden.

Wat voor een internet account heb je (snelheid) en wat voor wireless apparatuur ?

Ik heb adsl basic van kpn en xs4all 2048/320 en ik heb de wireless modem zoals die op de website staat van kpn bij adsl modems

Waar staat de snelheid van je wireless netwerkkaart op ? Als dit een 11Mbit kaart is zijn hier vaak de opties : Auto, 11Mbit, 5.5 Mbit, 2 Mbit en 1Mbit. Probeer hier eens mee te wisselen. Welke downloadsnelheid haal je op bijv. www.speedtest.nl

Ik kwam laatst het programma bandwith monitor tegen. Hiermee kan je ook de beschikbare bandbreedte tussen je computers verdelen.

Geplaatst door hangmat
Ik kwam laatst het programma bandwith monitor tegen. Hiermee kan je ook de beschikbare bandbreedte tussen je computers verdelen.
Ook dit programma werkt alleen als de internetverbinding via een centrale pc/server binnenkomt. Op deze machine kan je dan zo'n progje draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan