snelheid wanadoo easy

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Wie kan mijn zijn ervaringen vertellen over "wanadoo easy" Ik was tot voorkort in het het blije bezit van ADSL maar de kosten in vergelijking tot het gebruik waren te hoog.
Sinds gister heb ik dat easy cable abbo maar ik moet zeggen dat ik een snelheid van 126bytes/sec wel erg langzaam vind.

Graag hoor ik jullie ervaringen............

Even voor de duidelijkheid:

b= byte?
B= Bit?

Wanadoo heeft een snelheid van 257 kBITS/s dat komt dus neer op een download snelheid van 32 kBYTE/s.

Dat klinkt bijna alsof ik blij moet zijn met deze snelheid :(

128 bytes per seconde? Dat is eh.. nog geen KB toch? Zou ik niet echt blij mee zijn :confused:

Ik klok op Easy ongeveer 22-23KB download. Mij snel genoeg, zeker in vergelijking met hun oude netwerk dat met moeite de 5KB down haalt.
Voor 20 pleurootjes per maand mooie snelheid en voor mij snel zat (ik haal dan ook niet veel bestanden op, meer gewoon surfen, mailen, etc.)

Geplaatst door BrEeZeR
128 bytes per seconde? Dat is eh.. nog geen KB toch? Zou ik niet echt blij mee zijn :confused:

Je hebt helemaal gelijk, foutje van mijn kant.

Maar is het nou zo dat dit komt doordat ik met meer mensen de boel moet delen? Of wat kan wel de oorzaak zijn?

Zeg palmpje, in welke regio zit jij?? En ik heb dit ook gekozen voornamelijk om te mailen en te inetten.......maar zo traag downloaden had ik niet opgerekent.
En zit er bij jou rechtonderin ook nog een monitortje met een kruisje er door? Als ik bij app beheer kijk zijn er ook 3adapters. Ik ben er ook niet zeker van of ik de juiste heb. Ik heb gekozen voor de netwerkkaart die megeleverd is en niet voor die andere die verschenen na de installatie van de modem.......enig id of dat bij jou ook zo zit??

Wat ik dus zo maf vind, is dat ik 3lanverbingen heb. Heb verder maar 1netwerkkaart (van casema dus)

Laatst bewerkt:
Ik zit in de Bollenstreek.

Monitortje met een kruisje? Ik krijg gewoon zichtbare schermpjes (groenig zodra de verbinding is opgebouwd). Niet die standaard Windows dingen maar die van de Enternet applicatie.
En je hebt 3 netwerk-'kaarten' in je setup gekregen. Slechts 1 is de fysieke kaart (wschl. iets met Realtek in de naam).

Overigens ga ik deze week een router kopen zodat ik met 2 PC's het net op kan zonder er altijd 1 aan te moeten laten staan.

Overigens: Bij 256kbit is 32K down het maximale. Maar volgens mij gaat er nog een stop-bit af dus dan zit je al aan de 28-29 ofzo. Voor mij is de snelheid absoluut geen probleem.

Paul.

Ik moet dus voor dat (fysieke) realtek kaartje gaan. Nou dan zit dat goed. Vraag ik me alleen nog af waarom mijn snelheid dan zo aanzienlijk lager ligt..........

bedankt voor de reactie.

Geplaatst door harmen__666

En zit er bij jou rechtonderin ook nog een monitortje met een kruisje er door? Als ik bij app beheer kijk zijn er ook 3adapters. Ik ben er ook niet zeker van of ik de juiste heb. Ik heb gekozen voor de netwerkkaart die megeleverd is en niet voor die andere die verschenen na de installatie van de modem.......enig id of dat bij jou ook zo zit??

Wat ik dus zo maf vind, is dat ik 3lanverbingen heb. Heb verder maar 1netwerkkaart (van casema dus)

Welke LAN verbindingen (netwerkadapters) heb je dan allemaal, misschien dat ze elkaar een beetje in de weg zitten.

Die andere 2 'kaarten' heb je ook nodig hoor. Verzorgen andere lagen van het protocol. Het kan zijn dat er nog wat ADSL spul is achtergebleven in je setup.

Maar als je iets download, zeg van download.com ofzo. Wat krijg je dan als download snelheid te zien? Alles onder de 20K zou ik slecht vinden. Nu, overdag moet je een goede snelheid kunnen halen. Alleen 's avonds tussen 7 en 10 uur is het meestal erg druk op het net.

ik heb de meegeleverde kaart geinstalleerd hier zit ook de modem met utp op aan gesloten. Nadat ik de software van de modem had geinstalleerd heb verschijnen er nog twee adapters (in app beheer). Dit zijn geen fysieke kaarten in de pc.

Ik heb al ergens op de helpsite van casema gevonden dat het niet gek is dat er 2 monitortjes staan onder in. wel vind ik het gek dat er door 1 een kruisje staat.

nog meer info nodig?

Hmmmm. Drie kaarten is OK (eentje fysiek, die andere 2 virtueel).

Dat van die schermpjes snap ik niet zo. Ik krijg tijdens het opbouwen van de verbinding een icoon met 2 gele schermpjes 'achter' elkaar. Als de verbinding gemaakt is worden ze donkergroen en bij activiteit krijgen ze een lichter kleurtje.

Bedoel je dat je 2 icoontjes krijgt (met ieder 1 of 2 schermpjes) of 1 incoon met 2 schermpjes waar ergens een kruis doorheen staat?

Ik heb net een nieuwe HD dus adsl zal niet het probleem zijn :)

Uhm ik heb net als jij omschrijft de van kleur veranderende monitortjes (2 achter elkaar) en dan nog een enkel monitortje waar een kruisje onder staat hij geeft de melding (on mouse over) dat de kabel niet verbonden is...................

ik ben nu msn aan het downloaden met een snelheid van 1002 byte op dit moment dus net was het 950 gemiddeld

Dat andere monitortje denkt dus dat er nog een verbinding is.... zou best kunnen dat daar een boel vertraging ontstaat omdat ie telkens ook nog een andere verbinding probeert.

Check je IE instellingen eens. Never dial a connection moet aangevinkt (of helemaal geen verbindingen ingesteld en ook bij LAN instellingen alles uit. (Ik werk altijd met Engelse Windows enzo dus zelf maar even vertalen naar toepasselijke NL teksten).

Snelheden < 1000 byte / sec haalde ik zelfs in het oude Casema - Demos tijdperk niet.

ik ga hem is verwijderen. Ik merk wel of ik er daarna nog op kom..........ik vind het maar vaag. Ik heb ook net een uitleg gevonden voor onder win2000 die ga ik ook nog maar is proberen nadat ik de boel weer verwijderd heb...........

Nou de uitleg om onder 2000 te werken klopt niet......en ook het verwijderen van de boel heeft niet geholpen. Het vervelende is dat 2000 niet door de helpdesk word ondersteund..........zucht

Laatst bewerkt:
Als het goed is word het probleem door casema verholpen. Had met een oude instelling te maken van toen ik nog de basic cable had..........het zou binnen 48 opgelost worden inmiddels ruim een week verder, nu gaat het binnen 5werk dgn opgelost worden.

Helpdesks........ze zouden verboden moeten worden &@Y#*&$@#*$

Pffft, wat een *service*.

Daar zou ik echt een vette klachtenbrief over schrijven.
En je dan ook nog 2 weken in de kou laten zitten ook!

Tis inderdaad waardeloos..........maar die man die ik dus gister sprak wees me er wel op dat ik nu wel recht heb op een financiële compensatie. Moet je wel weer een brief schrijven, maar die kunnen ze verwachten !

we zullen zien..................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan