Snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

treinengek

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
82
Hoi,

het is een veelgestelde vraag, maar nergens zie ik eigenlijk hele duidelijke andwoorden.

Ik gebruik utorrent, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om egt heel snel te downloaden. Ik let altijd op veel Seeds, mijn poort staat open, en ik heb het uploaden op zijn laagste stand gezet. Hierdoor haal ik max. 150kb/s. Ik weet dat het makkelijk meer moet kunnen zijn.

Mijn modem is 54,0 Mbs.

Zou iemand me mischien nog wat adviesen kunnen geven?
Met vriendelijke groet
Corné Methorst
 
Dat je modem 54 Mbit/sec is zegt niet veel. dat kan je modem MAXIMAAL aan. Dus als je een 100 Mbit verbinding hebt, haal je nog maar 54.

150 kb/s is ongeveer 1,2 Mb/sec. Doe eens deze test en post je resultaat. Ik gok dat je een verbinding van ofwel 1 ofwel 2 Mbit/sec hebt. Post ook even (als je dat weet) wat je officieel (volgens de overeenkomst tussen jou en je provider) hebt.
Je zult in dat geval (om sneller te downloaden) een sneller abbonement moeten nemen. Hiervoor moet je contact opnemen met provider (en meer betalen).
 
Hier de test resultaten

Wat de provider mij geeft aan snelheid dat weet ik niet zo uit me hoofd, wel dat ik het paket internet+bellen van HetNet heb.
 

Bijlagen

  • test.JPG
    test.JPG
    43,3 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Daar zit je probleem al, ik denk dat je een sneller abbo nodig zult hebben ;)

 
Laatst bewerkt:
Was je toevallig op dat moment nog andere dingen aan het downloaden/uploaden? Zet even alle torrents op pauze, net als even geen andere internetpagina's openen of andere programma's die internet gebruiken draaien (ook niet op andere pc's in huis).

Nu zit je snelheid inderdaad onder de snelheid die je met je torrent haalt, ik vermoed dus dat er nog iets/van alles aanstaat.
 
Alles uitgezet,

nu haal ik idd 1.2 Mbit/sec

Okee dan is mijn vraag opgelost, ik haal dus alhet maximum :)
 
heb net speedtest gedaan.
download 0.96Mb/s
upload 0.32Mb/s
ping 41 ms
hoe stel ik nu het beste in bij connection type? bij utorrent.
gr.harleyke.
 
Hoogst waarschijnlijk haal je al het beste (dat je kan halen). Wat haal je nu?
 
tussen de 100 en 115 kb/s met vista provider skynet.
een maat van mij haalt 300kb/s ook skynet, en hetzelfde abbo, wel met xp.
zou het mss aan vista liggen?.
heb mijn conn.type op xx/2MBIT staan.
gr.harleyke.
 
Ehh, met een 1 Mbit abbo vind ik het heel knap als je 300 kb/s haalt (dat is een 3 Mbit snelheid ongeveer). Ik denk dus dat hij of een ander netwerk heeft, of er iets bij hém niet klopt :p

Edit: jij zit overigens op je max als je 1 mbit hebt, zoals je speedtest aangeeft.
 
Dat heeft geen zin. Je zit al aan je maximale capaciteit. Het enige wat je kan doen is je internet abbonement aanpassen.
 
Dat heeft geen zin. Je zit al aan je maximale capaciteit. Het enige wat je kan doen is je internet abbonement aanpassen.

ok, thanks.
heb nog eens mijn snelheid gemeten,
downstream- 911 Kbps - 113.88 KB/s
upstream- 299 Kbps - 37.43KB/s
ping- 28 ms
gedaan met isp, je hebt gelijk, hoger dan +- 100 kb/s zal ik niet kunnen met mijn abbo.
gr.harleyke.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan