Snelheids- en Azureus-problemen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

MARCUSANTHONiUS

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2007
Berichten
6
Halloo Hulp =)

Ik ben echt verdrietig en boos op m'n computer.. Ben vanavond begonnen met het downloaden van vijf afleveringen van een Amerikaanse serie via Azureus (ongeveer 350 MB per stuk). Eén van deze vijf deed het niet en gaf de melding: Port 6881 is blacklisted. Vervolgens gegoogled en honderd topics gevonden over dit probleem.. Het instellen van een andere poort in Azureus heeft verder niet geholpen (en als ik het goed heb moet ik namelijk ook iets aanpassen in een router?! wat is in godsnaam een router =S)

Tijdens het zoeken kwam ik ook topics tegen waarin men klaagt over lage downloadsnelheden en "gele" smilies in Azureus.. Ik download al twee jaar lang "gele" smilies en heb nog nooit een snelheid hoger dan 20 kb/sec bijvoorbeeld gehad, terwijl ik zie dat dit serieus 100 kb/sec zou kunnen zijn. Welke aanpassingen moet ik doen om ook sneller te downloaden en "groene" smilies te zien?! Ik heb met m'n domme kop het een en ander aangepast, denkend te begrijpen waar ik mee bezig was, maar dit heeft alleen maar negatieve gevolgend gehad.. De downloadsnelheid komt nu niet boven de 10 kb/sec uit =(

Kortom 2 problemen.. 1. Hoe kan ik Poorten aanpassen?! Welke moet ik gebruiken en waar moet dit ingevoerd worden, zodat ik alsnog die aflevering binnen kan halen..?! 2. Waar verhoog ik de downloadsnelheid van Azureus (en tevens die van m'n computer, want sinds m'n aanpassingen laadt iedere website supertraag!!) en krijg ik ook "groene" downloads..

=( I'm desperate en heb weinig computerverstand als het aankomt op instellingen!! Wie o wie helpt mij?!
 
Open Azureus, klik op Gereedschappen, vervolgens op Configuratie Wizard. Kies als taal Nederlands, Gebruikerkennis Beginner, geef je bandbreedte van je abonnement op, doe de test op je luisterpoort, als je NAT OK is, prima en geef de map op waar de gedownloade bestanden naar toe gaan. Sluit Azureus af en start opnieuw op. Zoek je torrent uit, dus kijk hoeveel seeders er zijn, als je zelf klaar bent met een download, beeindig dan niet meteen de verbinding. In het torrent-systeem (alles voor allen) zien ze je dan als een bloedzuiger (leeche), dan kom je op de blacklist. Op den duur worden je downloads dan steeds trager.
 
Laatst bewerkt:
wat is in godsnaam een router =S)
Je router is doorgaans het kastje wat tussen je pc en de muur zit die je internet verbinding regeld (vaak ook aangeduid als "modem")

geef van dat kastje even het merk en het type op, dan kunnen we je verder helpen.
En afhankelijk van de verbinding die je hebt is 100 wel zeker mogelijk (regelmatig haal ik met 400K binnen (en dat terwijl ik bij @home nog een storing hebt lopen die ervoor gaat zorgen dat ik van een verbinding van 4000kbps naar 8000 kbps ga))

Bittorrent is een echt p2p netwerk waarbij geld "hoe meer je geeft hoe meer je krijgt"
Aangezien jij op dit moment alleen maar "neemt" en niet/nauwelijks geeft zullen ze je ook niet veel bandbreedte geven. zodra jij ook "geeft" zal je ook sneller gaan downloaden
 
Thnx voor jullie reacties..

@ Boeing_737: Ik zag op verschillende sites dat je het beste een NAT-poort (ofzo) vanaf 50000 kan gebruiken.. Ik heb er wel 30 geprobeerd, maar krijg steeds de melding..

"NAT-Fout - Connect attempt to 81.207.54.221:50003 (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed."

@ Ellasar: Ik heb gezocht & gevonden.. =P Het kan kloppen dat er meerdere internetverbindingen (of computers) aangesloten zitten aan een router?! Want dan heb ik volgens mij de goeie.. Er staat op "Digitus Network 5-port 10/100Mbps Ethernet Switch 7.5VDC/1A".

Ik wacht met geduld jullie reactie af :)
 
Je router is doorgaans het kastje wat tussen je pc en de muur zit die je internet verbinding regeld (vaak ook aangeduid als "modem")

Sorry, maar daar klopt helemaal niets van.
Router en modem zijn echt twee heel verschillende dingen!!!

Even simpel uitgelegd:

Modem (kabel- of ADSL-), het omzetten van bijvoorbeeld de toontjes van het ADSL- of kabel-signaal naar een digitaal signaal en terug

Router: beslist onder andere naar welke computer op het lokale netwerk de binnenkomende berichten heen moeten
 
@Marcus: het Digitus Network 5-port 10/100Mbps Ethernet Switch is niet het apparaat wat we zoeken, tussen de switch en de muur zal nog een kastje zitten.
De switch zou je kunnen zien als een stekkerdoos

Router en modem zijn echt twee heel verschillende dingen!!!
de functie is zoals jij zegt volledig anders, alleen komt het erg vaak voor dat 1 apparaat beide functies uitvoerd waarbij dan meestal de term router minder bekend is als modem
 
Nou het spijt me hoor.. maar ik kan echt nergens een router vinden.. Niet in de buurt van die eerdergenoemde switch, maar ook niet in de electriciteitskast waar bij ons het internet binnenkomt.. Ik zie alleen een grijs kastje van KPN hangen waarop wat termen staan en ADSL.. dat is toch geen router =S
 
Geef het merk en type nummer van dat grijze kastje eens.... :)
 
Laatst bewerkt:
Nou het spijt me hoor.. maar ik kan echt nergens een router vinden.. Niet in de buurt van die eerdergenoemde switch, maar ook niet in de electriciteitskast waar bij ons het internet binnenkomt.. Ik zie alleen een grijs kastje van KPN hangen waarop wat termen staan en ADSL.. dat is toch geen router =S

Staat op de Digitus Switch ADSL? of op een ander kastje van KPN?
 
Ohhh.. wacht sorry!! Dat merk en type wat ik je geef is niet het apparaat wat je zoekt..
Je bedoelde dat grijze kastje in de meterkast toch?! Daar staat alleen op KPN Experia Box en verder 12 groene lampjes met ieder de aanduiding waarvoor het de indicatie geeft (Power, ADSL, Online, USB, Netwerk 1, 2, 3 en 4, WiFi, VolP,Tel 1 & Tel 2).. Maakt dat het iets duidelijker?! Tot op heden nog geen veranderingen in Azureus wat dl-snelheid betreft..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan