Snelkopeling op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0105

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Geachte forum leden,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Packard Bell notebook met Windows 8.

Bij Windows 7 zette ik altijd snelkoppelingen van Internet Explorer en Word op mijn bureaulad.
Bij Windows 8 krijg ik het niet voor elkaar.

Als ik met de rechtermuisknop klik op de tegel kan ik hem alleen vast maken aan de taakbalk.

Meestal is Google mijn beste vriend, maar helaas heb ik niets kunnen vinden.

Wie helpt mij uit de brand?

Dat vastmaken aan taakbalk doe je waarschijnlijk via bureaublad, als je naar zoeken gaat en vervolgens rechtermuisknop op "IE" dan krijg je als het goed is de optie vastmaken aan "start". Anders weet ik het ook niet.:(

Bedankt voor uw reactie.

Het plaatsen op de taakbalk lukt wel, maar ik krijg de snelkoppelingen niet op mijn bureaublad
Met "start" worden toch de tegels bedoeld?

zoek eerst op Internet Explorer, rechtermuisknop en klik dan op "Bestandslocatie openen".
Nu kom je in een map waar je Internet Explorer snelkoppeling ziet staan.
Kopieer deze en plak hem op je bureaublad en klaar is kees ;).

Succes :thumb:

Oké. De taakbalk en "start" is krijg ik wel de snelkoppeling.

Als ik thuis ben ga ik de tip van Quintoo proberen.

@dinkys, ik werk zelf ook met windows 8 en heb het zelf net ook geprobeerd dus moet wel lukken.

Ik heb bij zoeken (door rechts boven in te klikken op zoeken) gezocht op Internet Explorer.
Bij internet Explorer kan ik echter alleen maar klikken op losmaken van taakbalk, losmaken van start, installatie ongedaan maken en alle apps, maar helaas kan ik
nergens "bestandslocatie openen" vinden.

Doe ik iets niet goed?

Ik ben een stapje verder.

Ik heb geklikt op de rechtermuis op IE op de taakbalk. Vervolgens eigenschappen aangeklikt en toen bestands locatie openen.
Daar stond een toepassing in met de naam: iexplore, maar als ik iexplore open vanaf het bureaublad gebeurt er niets.

Ik hoop dat ik bovenstaande goed heb omschreven. Wie kan mij verder helpen?

Je doet toch nog iets fout.
Ga naar het tegel overzicht en zoek naar "Internet Explorer" en dan krijg je het te zien in apps.
Als je nu rechtermuisknop op doet krijg je onderaan je beeldscherm een balk met verschillende opties.
de hele rechter optie (bij mij in ieder geval) is "Bestandslocatie openen".
Als je hier op klikt krijg ik een snelkoppeling te zien die linkt naar internet explorer.
Deze kopieëren op je bureaublad en klaar.

Jij zit op dit moment in de installatiemap van IE.
Je kan het ook zo doen:
- Ga naar de map waar dat iexplore staat.
Rechtermuisknop hierop en dan Snelkoppeling maken.
En als dit gedaan is kopieer je deze naar het bureaublad.

Hoop dat je er nu uit komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan