snelkopp: in nieuw venster kleiner??

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Normaliter als ik een snelkoppeling in een nieuw venster opende dan opende explorer dit ook keurig in een gewoon fullscreen schwerm, sinds vanochtend niet meer.

Een precies aangepast scherm wat ik best wel iriitant vindt, ik moet nu elke keer op het rechthoekje rechtsboven in klikken voor fullscreen.

Weet iemand hoe ik dit weer normaal krijg in Windows XP

grtjs jjw

Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)

Gezina, wat ik gelezen heb is dat je de SHIFT knop moet gebruiken.

Jjw: Maar probeer eerst CTRL eens, als het van Kleinkramer komt moet het wel goed zijn :D.

Ja ja

Nou dat werkt inderdaad, dankjewel.
Maar wat ik niet begrijp is dat het zomaar gekomen is, ik had gister gewoon nog alles normaal en vandaag ineens dit, ik dacht als ik aangaf dat de pc alle mapinstellingen moet onthouden dat hij dat ook onthoud maar niet dus.

Vreemd.

Dankjewel nogmaals.

Het werkt nu weer wel.

grtjs jjw

Klein popupvensterje afgesloten?

Dan onthoud hij ook die instellingen.

@ XP_PC, deze tip van Ton werkt vrijwel altijd. :D
@ JJW, mogelijk toch per ongeluk een keertje op het 4-kantje geklikt, overkomt mij ook wel eens. ;)

Nou je het zegt, een klein popup venstertje heb ik toegelaten en daarna inderdaad afgesloten.

Het zal wel, werkt weer, dankjulliewel voor de uitleg.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan