snelkoppeling bureaublad in bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

bnw1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Hallo,

Ik wil een mail versturen met bijlages. Om de bijlages op te halen ga naar Invoegen > Bijlage en zo via het dialoogvenster naar het Bureaublad.
Op dit bb staan snelkoppelingen van mappen (= veiliger dan zomaar mappen op het bb te zetten).
DOEL: is duidelijk: ik wil bestanden selecteren in de doelmappen waar de snelkoppelingen naar verwijzen, ... maar (PROBLEEM:) in plaats van effectief de doelmap te open, wordt de snelkoppeling onmiddellijk in de bijlage van m'n mail gezet.

Hij beschouwd (terecht) de snelkoppeling als een bestand en dus niet als een map !

Is er een oplossing voor dit probleem ? Kan je OE snelkoppelingen (naar mappen) laten open ipv de snelkoppelingen op te nemen als bestand ?

Grtn

bnw1984

Dat is zo, jee moet ff het bestand naar je buroblad slepen of via de verkenner naar het bestand gaan.

En wat gebeurt er als je dubbelklikt op die snelkoppeling? Opent hij dan de snelkoppeling in het venster of voegt hij de snelkoppeling als bijlage toe?

En wat gebeurt er als je dubbelklikt op die snelkoppeling? Opent hij dan de snelkoppeling in het venster of voegt hij de snelkoppeling als bijlage toe?

--> als dubbelklikt dan voegt hij de snlkopp als bijlagen in
--> als je het snelmenu opent (r-muis) dan opent hij de WinVerkenner

... en dus doet hij niet wat ik (zou) willen ;-)

En alvast bedankt voor de snelle reacties !

Ja maar soms heb je bedoeling hé ...

je moet ff het bestand naar je buroblad slepen of via de verkenner naar het bestand gaan.

--> maar Thomas:
1. ik weet ook dat er andere wegen zijn die naar Rome leiden - en dus natuurlijk kan je op verschillende wijzen je doel toch bereiken
2. MAAR het punt is nu net dat ik het toch véééél handiger zou vinden voor mijn situatie dat ik het op die wijze kan verwezenlijken !

Grtn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan