snelkoppeling naar bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mabe 10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Na of omstreeks de upgrade naar Vista SP1 kan ik geen snelkoppeling meer maken van een programma naar het bureaublad.

Bij mijn andere Vista computer kan ik nog wel na met rechts op een programma klikken het uitklapscherm krijgen met een keuze naar het bureaublad(snelkoppeling maken).

Hoe krijg ik dit weer terug?

ben je er zeker van dat het door sp1 is???

probeer eens gewoon met het command sfc /scannow het probleem op te lossen door het uit te voeren in de opdrachprompt/cmd als administrator

Na de systemscan zoals aangegeven, zijn er beschadigde bestanden gevonden en hersteld, echter het probleem bestaat nog steeds.
Bij het uitklapmenu van kopieren naar , mis ik het item Bureuablad (snelkoppeling maken).
Bij mijn andere computer is dat wel aanwezig.
Mabe 10

je zou het misschien kunnen repareren door een kleine registeraanpassing maar helaas vind ik men weg niet zo goed door het register en vrees ik dus dat iemand anders je van dienst zal moeten zijn :S

Maar je bent er dus zeker van dan het 100% is door sp1 en niet door iets anders dat je geupdate hebt of geinstalleerd?

Ik veronderstel dat je niet 2 identiek dezelfde pc's hebt (merk en type)

Ik ben er niet geheel zeker van maar het lijkt wel van SP 1 te komen.
De computers zijn niet het zelfde dus niet een op een te vergelijken.

maar als je dus alleen maar sp1 deinstalleert heb je dan die optie terug?

Ik wil liever niet SP 1 verwijderen .
Ik heb net uitgevogeld dat ik met copieren en plakken wel een snelkoppeling op het bureaublad kan maken.
Dus probleem is opgelost.
Bedankt .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan