snelkoppeling om laptop in slaapstand te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HORADADA

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
Berichten
37
Dag,
Ik zou willen een snelkoppeling op mij bureaublad plaatsen, die als functie heeft de computer in SLAAPSTAND te brengen. (WIN 7)
Heb al verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar zonder het gewenste resultaat.
Ik moet altijd terug opstarten via de aan/uit knop.
Ik wil dezelfde werking verkrijgen als de slaapstand. (terug actief via de aanraking van de muis of via toets)

Kan iemand mij het juiste commando vertellen?

dank!
 
Even in het BIOS 'Wakeup on keyboard' of een vergelijkbare optie aanzetten. Snelkoppelingen voor slaapstand zitten vaak al op je toetsenbord, vaak onder FN + F4 ofzo.
 
gevonden!
bedankt Dillondarko!
het is FN + F3.

Is het eigenlijk mogelijk om deze toetsencombinatie ook onder te brengen in een snelkoppeling op het scherm, dat te bedienen is met de muis?

dank.
 
Die code heb ik al geprobeerd en geeft niet het gewenste resultaat.
Het resultaat is dat de computer in sluimerstand komt te staan, niet in slaapstand.

Ik heb toch nog iets verder gezocht en heb het gevonden:
een BAT file met de volgende inhoud:

@echo off
powercfg -h off
rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0
powercfg -h on

en het werkt perfect, en kan ook zonder problemen in een snelkoppeling geplaatst worden.


In ieder geval hartelijk bedankt voor de tip Dillondarko !
 
Laatst bewerkt:
Dat probleem had ik dus ook. Toetsencombinatie is snel genoeg, en het scheelt weer een snelkoppeling op je bureaublad. :)
 
@ Dillondarko!
Ik heb er even op doorgedacht, en eigenlijk heeft een snelkoppeling weinig zin, om reden dat men altijd naar het bureaublad dient te gaan om de computer in slaapstand te zetten.
OP die manier kan men beter de toetsencombinatie gebruiken.
Het ideale zou zijn dat een klein icoontje op de taakbalk zou staan, dat altijd bereikbaar is, en dat men met een klik de computer in slaapstand kan zetten.

Na wat zoekwerk ben ik erin geslaagd.
De meest eenvoudigste oplossing was een exe maken, dat men op de taakbalk kan vastpinnen.

heb het uitgeprobeerd en werkt prima, en is bovendien super handig.
want mijn computer komt redelijk warm bij langdurig gebruik, zodat ik 3 vliegen in één klap sla.
1. mijn computer komt niet meer warm, aangezien dat ik hem maar opzet als ik hem nodig heb.
2. is zuiniger.
3. als ik hem nodig heb, dan is mijn computer binnen de 2 sec. klaar voor gebruik (even met de muis bewegen)

Ik voeg mijn bestandje bij dat ik gemaakt heb.

Ik denk te mogen stellen dat mijn probleem is opgelost.
Ik dank je, omdat je mij wel op de goede weg gebracht hebt!

thx!
 

Bijlagen

  • sleep.rar
    39 KB · Weergaven: 170
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan