Snelkoppeling op bureablad maken door site

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapHuisman

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
Beste,

Ik heb een site waarbij ik d.m.v. klikken op een link een snelkoppeling op het bureablad wil maken naar deze site.

Dus ik wil dat als er geklikt wordt op een link er op het bureablad een snelkoppeling naar deze site gemaakt wordt.

Hebben jullie een idee hoe ik dit zou kunnen doen?

Alvast bedankt!
Jaap

Goedemiddag,

Kan je niet gewoon je bladwijzer of favoriet naar buroblad slepen met firefox lukt dit

Goedemiddag,

Kan je niet gewoon je bladwijzer of favoriet naar buroblad slepen met firefox lukt dit

Bedankt voor je snelle reactie. Dit zou inderdaad kunnen als het voor mijzelf was. Maar ik wil dat elke leek die op mijn site komt snel en makkelijk een snelkoppeling op zijn bureaublad krijgt. Dus liever geen gesleep e.d. maar gewoon een link met een HTML code die een snelkoppeling genereerd op het bureablad.

Enig idee?

Denk niet dat dat kan. Het zou uit veiligheidsoogput ook niet zo best wezen als de browser zo makkelijk toegang zou kunnen krijgen tot de rest van de PC. Wat is er mis met een gewone bladwijzer? Het zou erg onoverzichtelijk worden als iedere site maar bladwijzers op het bureaublad achter zou laten.

Denk niet dat dat kan. Het zou uit veiligheidsoogput ook niet zo best wezen als de browser zo makkelijk toegang zou kunnen krijgen tot de rest van de PC. Wat is er mis met een gewone bladwijzer? Het zou erg onoverzichtelijk worden als iedere site maar bladwijzers op het bureaublad achter zou laten.

Nou ... ik denk dat dat wél kan, net zoals de mogelijkheid bij veel websites op de optie 'Deze webpagina toevoegen aan uw Favorieten' te klikken.
Dat is namelijk óók een snelkoppeling, alleen niet op het bureaublad maar in de map Favorieten ......
De vraag van TS is dus helemaal zo gek nog niet;

Nou ... ik denk dat dat wél kan, net zoals de mogelijkheid bij veel websites op de optie 'Deze webpagina toevoegen aan uw Favorieten' te klikken.
Dat is namelijk óók een snelkoppeling, alleen niet op het bureaublad maar in de map Favorieten ......
De vraag van TS is dus helemaal zo gek nog niet;

Precies dat dacht ik dus ook:) Ik ga even een site opzoeken die een snelkoppeling maakt in je favorieten en misschien kan ik daar dan wat aan veranderen zodat ie i.p.v. in de map favorieten op je bureablad komt.

Da's nogal een verschil. De één is in een map die bij de browser hoort, de ander bepaald niet. Het lijkt me niet fris als de browser vanzelf buiten de eigen mappen mag schrijven. Maar goed, WIndows/IE is niet altijd even goed met beveiliging dus misschien kan het daar inderdaad.

Da's nogal een verschil. De één is in een map die bij de browser hoort, de ander bepaald niet. Het lijkt me niet fris als de browser vanzelf buiten de eigen mappen mag schrijven. Maar goed, WIndows/IE is niet altijd even goed met beveiliging dus misschien kan het daar inderdaad.

Daar zit ook wel wat in... Ik zou het toch fijn vinden als het wel zou kunnen... Misschien heeft er tog nog iemand hier een scriptje voor :)

In iedergeval bedankt iedereen :)

Niet erg hoor, dat je gewoon je 'gelijk' wilt hebben.
Het 'één' is een 'map' (favorieten) die bij je gebruikersaccount onder Windows hoort.
De inhoud van het bureaublad is feitelijk ook een 'map' waarin alle items op het bureaublad staan.
TS vraagt om een aanklikbare optie zoals dat bij veel sites het geval is. Je kiest er zelf voor om dat al of niet toe te staan ..... niks mis mee zou ik zo zeggen.

TS vraagt om een aanklikbare optie zoals dat bij veel sites het geval is. Je kiest er zelf voor om dat al of niet toe te staan ..... niks mis mee zou ik zo zeggen.
Ik heb het nog nooit gezien moet ik zeggen. Wel knoppen voor het automatisch opslaan in de bladwijzers, ja*, maar naar het bureaublad? Heb je een voorbeeld?

*al is het ook lang geleden dat ik die voor het laatst heb gezien.

EDIT: heb trouwens even rondgesnuffeld maar het enige dat ik kan vinden zijn stukjes javascript die een site automatisch aande favorieten van IE toe kunnen voegen. Bij andere browsers werkt dit kennelijk totaal niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb het nog nooit gezien moet ik zeggen. Wel knoppen voor het automatisch opslaan in de bladwijzers, ja*, maar naar het bureaublad? Heb je een voorbeeld?

*al is het ook lang geleden dat ik die voor het laatst heb gezien.

EDIT: heb trouwens even rondgesnuffeld maar het enige dat ik kan vinden zijn stukjes javascript die een site automatisch aande favorieten van IE toe kunnen voegen. Bij andere browsers werkt dit kennelijk totaal niet.

Zoals in een post eerder ook al genoemd werd ben ik bang dat het niet gaat werken. Ik sprak net een vriend en die zei dat het misschien met een vbs script zou gaan. Is het mogelijk vbs in HTML de integreren?

Is het mogelijk vbs in HTML de integreren?
Visual Basic script? Ja, dat kan wel geloof ik maar het is een vinding van Microsoft en werkt alleen in IE.
Maar goed, wie een nieuwe browser kan installeren kan ook een bladwijzer naar het bureaublad slepen.

Visual Basic script? Ja, dat kan wel geloof ik maar het is een vinding van Microsoft en werkt alleen in IE.
Maar goed, wie een nieuwe browser kan installeren kan ook een bladwijzer naar het bureaublad slepen.

Weet je zeker dat het alleen in IE werkt?:S Dat is dan weer jammer :P

Weet je zeker dat het alleen in IE werkt?:S Dat is dan weer jammer :P
Ik weet vrij zeker dat het standaard alleen in IE werkt. Kan zijn dat er voor FF een extensie is waarmee het ook daarin werkt maar ik denk niet dat veel leken die geïnstalleerd zullen hebben.

Ik weet vrij zeker dat het standaard alleen in IE werkt. Kan zijn dat er voor FF een extensie is waarmee het ook daarin werkt maar ik denk niet dat veel leken die geïnstalleerd zullen hebben.

Oké dan laat ik het maar voor wat het is denk ik... Als ik iemand moet gaan uitleggen hoe die extensie's installeert kan ik net zo goed uitleggen hoe die zelf, handmatig een snelkoppeling maakt...

Bedankt voor alle hulp!

Tenzij er 'n fout in de browser zit, is het uitgesloten om iets buiten de browser neer te zetten met één klik. Dat zou 'n ongelooflijk veiligheidsrisico opleveren.
Als je 'n link op het bureaublad (buiten het terrein van de browser dus) zou kunnen neerzetten, zou dat ook elders kunnen. 'n Link is heel simpel te vermommen. Hoe weet ik wat ik neerzet als ik op zoiets klik? Zit er bijvoorbeeld geen JavaScript in de link verstopt?
Als iemand zeker weet dat dit wel kan, dan zou ik graag 'n voorbeeld daarvan zien. En anders houd ik het er toch maar op dat het niet kan.

Laatst bewerkt:
Tenzij er 'n fout in de browser zit, is het uitgesloten om iets buiten de browser neer te zetten met één klik. Dat zou 'n ongelooflijk veiligheidsrisico opleveren.
Als je 'n link op het bureaublad (buiten het terrein van de browser dus) zou kunnen neerzetten, zou dat ook elders kunnen. 'n Link is heel simpel te vermommen. Hoe weet ik wat ik neerzet als ik op zoiets klik? Zit er bijvoorbeeld geen JavaScript in de link verstopt?
Als iemand zeker weet dat dit wel kan, dan zou ik graag 'n voorbeeld daarvan zien. En anders houd ik het er toch maar op dat het niet kan.

Ja precies... Dat had ik net ook bedacht:p Als je een bureaublad op kan geven zou je elke willekeurige, wel schadelijke plaats aan kunnen wijzen. Dus dat gaat hm dan niet worden. Ik zet dit forum op opgelost.

Bedankt voor alle hulp het heeft in ieder geval duidelijkheid gegeven!:)

Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan