snelkoppeling probleem bireaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.mediati

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Heb onlangs per ongeluk een bepaalde instelling gedaan waardoor al mijn snelkoppelingen met één programma geopend werden. Wilde de koppelingen 1 voor 1 weer wijzigen: openen met, etc. maar alle snelkoppelingen wijzigen dan mee. Heb toen alles verwijderd en vanuit start --> programma's geprobeerd nieuwe koppelingen te maken, maar het blijft nog steeds aangeven dat alles met één programma geopend wordt.

Ga ik via configuratiescherm naar software zie ik alle icoontjes goed bij de programma's staan. Wat moet ik doen? Alles opnieuw installeren? Of is er een snelle en eenvoudige oplossing?

Graag hoor ik! Dank alvast!

Grt. Römanö

Start de Pc en druk op ctrl tot een DOS-achtig scherm verschijnt.
Kies voor de DOS-prompt. Type achter deze prompt:
scanreg /restore en druk op ENTER.
Je kan nu kiezen uit 5 meest recente backups die Windows van het register gemaakt heeft.
Selecteer een backup en herstart de computer.
Lukt het dan nog niet, herhaal deze procedure met een andere backup.

Laatst bewerkt:
beste jozo,
helaas: ik houd [ctrl] ingedrukt hij start gewoon op.
ik druk herhaaldelijk op [ctrl] hij start gewoon op.

besturingssys is win XP

vervolg zonder resultaat

Heb inmiddels via F8 in zowel de veilige als gewone modus het e.e.a. geprobeerd, wederom zonder resultaat. Het stomme is dat iedere snelkoppeling in het bureaublad òf via het menu Start vraagt naar een programma waarmee het geopend moet worden.
Hetzelfde geldt als ik via start naar systeemherstel wil.
Ga ik naar Verkenner, Extra, Mapopties, Bestandstypen zie ik alle pictogrammen wel.

Grt. Römanö

Dan opstarten met F8 en kiezen voor dos promt daar scanregspatie/ restore

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan