Snelkoppeling

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Wij hebben de pictogrammen op desktop als volgd ingesteld, we gaan op het midden van de desktop staan en klikken op de rechtermuisknop > pictogramman schikken op > en vinken daar aan > > Uitlijnen op raster > en hebben aangevinkt staan > Bureaubladpictogrammen weergeven. Als we nu de pictogrammen hebben geplaatst naar onze eigen wens blijven deze staan zoals het hoort!!, maar bij de herstart van de pc staan ze gewoon weer terug op de oude plaats aan de linkerkant van de desktop. Weet iemand hier raad mee, of kan een of ander programma dit veroorzaken zoals Ad-aware en Ad-Watch o.a. vreemde zaak ik zelf heb dit niet met mijn eigen pc aan de hand, maar deze is van een vriend van mij die geen internet heeft vandaar deze vraag gesteld door mij hier op dit forum. Er word gebruik gemaakt van Windows XP Home met Sp2 Nederlands.

Met vriendelijke groet, @xa.

2 vragen schieten mij in mijn hoofd:
1. Als hij zelf een snelkoppeling maakt op zijn Bureaublad, blijven die snelkoppelingen bij het uitschakelen en daarna weer inschakelen wel op de desktop staan? Indien niet, dan gaat het waarschijnlijk om een bedrijfspc, waar wijzigingen op het bureablad niet worden bewaard bij afloggen of uitschakelen (een zgn. Mandatory (verplicht) gebruikersprofiel).

2. Meldingen in Logboeken. Kijk het eens na:
Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe
Sectie Systeem en sectie Toepassing.
Vooral (fout-)meldingen en waarschuwingen waar het woord "Userenv" bij vermeld wordt kunnen een indicatie geven waarom de instellingen niet of maar gedeeltelijk worden opgeslagen.

Meld ons terug wat je allemaal van die vriend vernomen hebt m.b.t. bovenstaande vragen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Snelkoppelingen

Hallo Tijs, op de eerste plaats is de pc niet een bedrijfs pc en hangt niet aan een netwerk dus een standalone pc die maar door één persoon word gebruikt en dus is er ook geen sprake van het uitloggen van!! en/of een verplicht gebruikersprofiel. ook een zelfgemaakte snelkoppeling word naar de herstart weer teruggeplaatst, in de logfile bestanden van > Sectie Systeem en sectie Toepassing > "Userenv" , kan ik je mededelen dat er wel wat foutmeldingen instaan zoals bij iedere pc dit het geval is maar ik kan er niet uithalen wat daar aan fout zou moeten zijn. Er zijn geen programma's opnieuw of bijgekomen, alles is tot op heden nog in de staat als voor het dit probleem is gaan geven zoals hij mij heeft medegedeeld maar niets komt zo maar van alleen het zal toch een oorzaak moeten zijn.

groetjes, @xa.

Hallo Tijs, op de eerste plaats is de pc niet een bedrijfs pc en hangt niet aan een netwerk dus een standalone pc die maar door één persoon word gebruikt en dus is er ook geen sprake van het uitloggen van!! en/of een verplicht gebruikersprofiel. ook een zelfgemaakte snelkoppeling word naar de herstart weer teruggeplaatst, in de logfile bestanden van > Sectie Systeem en sectie Toepassing > "Userenv" , kan ik je mededelen dat er wel wat foutmeldingen instaan zoals bij iedere pc dit het geval is maar ik kan er niet uithalen wat daar aan fout zou moeten zijn. Er zijn geen programma's opnieuw of bijgekomen, alles is tot op heden nog in de staat als voor het dit probleem is gaan geven zoals hij mij heeft medegedeeld maar niets komt zo maar van alleen het zal toch een oorzaak moeten zijn.

groetjes, @xa.

Ook op standalone pc's kan een mandatory (verplicht) gebruikersprofiel worden ingesteld, maar dat is hier dus niet het geval, blijkbaar.

Met Uitloggen bedoel ik ook de PC afsluiten of dergelijke, want ook dan wordt de gebruiker afgemeld, als onderdeel van het afsluiten!

Bij het afsluiten van de pc danwel het expliciet afmelden van de gebruiker worden Bureaublad en andere instellingen van de gebruiker opgeslagen in het Gebruikersprofiel. De Bureaublad-iconenplaatsing is een onderdeel van die instellingen, en die staat in het HKEY_CURRENT_USER gedeelte van de registry.
Zijn er problemen met het opslaan van (gedeelten van) het HKEY_CURRENT_USER gedeelte van de registry, dan kan het dus zijn dat de iconeninstelling op het Bureaublad dus niet worden opgeslagen, en mag je de volgende keer (onder anderen) weer opnieuw beginnen met het correct een plaats geven van de snelkoppelingen op het Bureaublad.
Het gaat mij dus om meldingen met in de Toepassing sectie van Logboeken:
Event-id (Gebeurtenis-id): 1517
Source (Bron): Userenv

Event-id (Gebeurtenis-id): 1524
Source (Bron): Userenv

Event-id (Gebeurtenis-id): 1500
Soure (Bron): Userenv

Welke Fouten en Waarschuwingsmeldingen staan er wél in het Logboek? Je stapt er in je antwoord nogal luchtig overheen, als waren er 'normale' Fouten en Waarschuwingsmeldingen. Voor mij is elke Waarschuwing van belang, en elke Fout er 1 teveel, maar je hoeft het niet met me eens zijn.

Tijs.

snelkoppelingen

Hoi Tijs, bedankt voor de moeite maar ik ben even overgestapt naar een ander forum daar heeft er iemand hetzefde probleem aan de hand en proberen er samen even uit te komen. Als het resultaat opleverd zal ik dit direct melden op het forum.

Groetjes, @xa.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan