snelkoppelingen in favorieten defect

• Onderwerp starter Onderwerp starter uhh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

uhh

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
hoi,
Ik heb al een tijd last dat verschillende snelkoppelingen in mijn favorieten het niet meer doen. geeft de foutmelding dat het doeladres van deze internetnetsnelkoppeling ongeldig is.
heeft iemand een idee hoe dat kan?
Ik werk met IE7.

groetjes uhh

Kijk ook even in deze discussiedraad

Overigens kan het zomaar zijn dat:
1. De website waar de favoriet naar verwijst definitief of tijdelijk onbereikbaar is of uit de lucht gehaald is.
2. De pagina waar in de favoriet naar verwezen wordt ondertussen verplaatst of verwijderd is. Ga in dat geval even naar de hoofdpagina van de website om te kijken of het probleem nu bij 1. of bij 2. ligt.

Succes,

Tijs.

het zijn bekende koppelingen,zoals computeridee of naar deze helpmijsite.het gekke is dat de meeste het wel doen,maar een X aantal niet?::confused: Heeft het misschien te maken met het opschonen van de browsergeschiedenis???

het zijn bekende koppelingen,zoals computeridee of naar deze helpmijsite.het gekke is dat de meeste het wel doen,maar een X aantal niet?::confused: Heeft het misschien te maken met het opschonen van de browsergeschiedenis???

Nogmaals: Het kan zomaar zijn dat sommige pagina's verwijderd of verplaatst zijn door de beheerders, bijvoorbeeld omdat er ruimtegebrek op de website is of de onderwerpen te oud.

Het opschonen van je browsergeschiedenis heeft geen enkele invloed op je Favorieten.

Tijs.

humm??

bedankt voor je reactie

Als ik deze sites googeld,dus ik neem aan de vernieuwde sites,en daarna weer de snelkoppeling opslaat in de fav,geeft hij aan dat de koppeling al bestaat en of deze vervangen moet worden voor deze (nieuwe)snelkoppeling en klik uiterraad op ja.
Als ik de volgende dag ze weer aanklikt in mijn favorieten wordt weer de zelfde fout melding gegeven.

humm??

bedankt voor je reactie

Als ik deze sites googeld,dus ik neem aan de vernieuwde sites,en daarna weer de snelkoppeling opslaat in de fav,geeft hij aan dat de koppeling al bestaat en of deze vervangen moet worden voor deze (nieuwe)snelkoppeling en klik uiterraad op ja.
Als ik de volgende dag ze weer aanklikt in mijn favorieten wordt weer de zelfde fout melding gegeven.

Dat google ze weergeeft als gevonden wil nog niets zeggen. Pas als je die links die Google geeft echt aanklikt, de pagina opent succesvol, en dan sla je die geopende pagina op als favoriet, dan pas is het onwaarschijnlijk dat ze toevallig die nacht verwijderd of verplaatst zijn (alhoewel het theoretisch natuurlijk wel zo kan zijn).

Ik krijg regelmatig pagina's die ik niet kan openen gepresenteerd in Google. Vandaar dat bij bijna alle links in google ook de optie 'in cache' staat, via welke ik de pagina dan nog tóch kan bekijken.

Klakkeloos (zonder de pagina effectief te openen) links uit google als Favoriet opslaan is dus geen goed plan, doe dat pas als je de aangegeven link ook echt in zijn geheel openen kunt zonder 'in cache' te hoeven gebruiken.

Tijs.

Tijs bedankt voor de snelle reacties,

Ik open de sites en slaat daarna de snelkoppeling op nieuw op.maar helaas.............

gr hans

Kijk dan in die aangegeven discussiedraad hoe je kunt nakijken of die snelkoppelingen wel echt vervangen of aangemaakt zijn, en of ze verder correct zijn.

Vermeld ons ook wat er precies onderaan de pagina staat als je weer zo'n 'ongeldige' favoriet probeert te openen. Wat staat daar precies? (kan een melding zijn als: "Server niet gevonden of DNS fout", maar ook andere types meldingen zijn mogelijk, zoals "Authorizatie fout" enz.)

Een voorbeeld-favoriet hier vermelden die het gisteren nog deed maar vandaag niet meer zou ook verhelderend kunnen werken.

Tijs.

Je snelkoppelingsbestand is incorrect. Dat zal de reden zijn waarom het niet werkt.

Zie in de bijlagen hoe die eruit dient te zien voor de homepagina van Computeridee:
- het snelkoppelingsbestand moet kleiner zijn
- De link moet er in voorkomen
- etc.

Tijs.

Bijlagen

• snelkoppelingsdocument1.JPG
    snelkoppelingsdocument1.JPG
    37 KB · Weergaven: 80
  • snelkoppelingsdocument2.JPG
    snelkoppelingsdocument2.JPG
    23,7 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
oke,bedankt voor het meedenken Tijs:thumb: ,maar hoe krijg ik die snelkoppelingen goed opgeslagen?Ik doe nu''toevoegen aan favorieten".

Je werkwijze zou goed moeten werken, maar doet het blijkbaar niet altijd goed nu, zo blijkt.

Helaas heb ik van hieruit geen verklaring waarom ze niet goed worden opgeslagen.

Hoe kun je ze ook maken:
1. Kopieer de link naar het klembord:
a. vanuit de Internet Explorer adresbalk, of
b.rechtsklik op de link die google geeft, en kies Snelkoppeling kopieren
2. Maak een snelkoppelingsdocument in je Favorieten:
a. Start -> Uitvoeren -> Favorieten
b. [ga (indien gewenst) naar een submap waar je de favoriet plaatsen wilt]
c. Klik Bestand -> Nieuw -> Snelkoppeling
d. Plak de link in het eerste invul-veld (bijv. http://www.computeridee.nl)
e. Geef de link een relevante naam in het tweede invul-veld (bijv. Computer Idee Home)
f. Druk op Voltooien

Het is een enorme omweg, maar het zou moeten werken.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan