Snelkoppelingen in guest account verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
168
Ik ontvang binnenkort gasten, en ik heb alvast een guest user account voor hen aangemaakt op mijn Windows 7 PC. Nu staan daar allerlei snelkoppelingen op het bureaublad die ik daar weg wil hebben. Ze hoeven immers alleen internet te gebruiken. Echter: Wanneer ik de snelkoppeling op de guest account verwijder, dan verdwijnt die ook op mijn eigen account.

Vraag: Hoe verwijder is snelkoppelingen exclusief op de guest account?
 
Hallo,

Via jou account de iconen verwijderen en dan dus na: C:\Users\Naam-account\Desktop\

That's all
 
Bedankt voor de reactie.

Als ik vanuit mijn administrator account naar die map ga: C:\Users\guest\Desktop\ , dan vind ik in die map slechts één snelkoppeling (IE). Wanneer ik dan vervolgens switch naar die guest account dan vind ik op mijn werkelijke desktop ineens twintig snelkoppelingen . Ga ik vandaar naar diezelfde bovenstaande map, dan staat er wederom maar één snelkoppeling.

???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, met hulp via een ander forum (sorry) ben ik er uit gekomen. Ik moest naar C:\users\public\public desktop\

Die laatste map was onzichtbaar, maar daar stonden de gewraakte snelkoppelingen in.

Probleem opgelost! :thumb:
 
Euh?? Kom ik terug op mijn eigen desktop, zijn daar dus ook weer alle snelkoppelingen verdwenen! DAT wil ik dus NIET. Ik wil ze ALLEEN uit de GUEST account weghebben! :evil:
 
Weet niet welke versie van 7 je hebt, in Home of lager lukt dit niet:

Ga als Administrator naar Start, Computer, RechterMuisKlik, Beheren (Manage), Gebruikers & groepen, Gebruikers, Guest, DubbelKlik, tabblad Lid van.., Toevoegen, Geavanceerd, Nu zoeken, selecteer Administrators, DK, OK, OK, Toepassen, OK, etc...
Afmelden, aanmelden als Guest, alles instellen wat je instellen wil, dus ook Startmenu, achtergrond, screensaver, etc...
Afmelden, aanmelden als Administrator, Guest in omgekeerde volgorde terugzetten naar alleen Guests.
 
Nou, alles snelkoppelingen weer manueel op mijn desktop gezet, en ze zijn gelukkig niet op de guest account gekomen. Probleem opgelost, maar ik denk dat het gemakkelijker moet kunnen. :rolleyes:

Bedankt. Ik ga dat zometeen nog even nakijken. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan