Snelkoppelingen in windows vensters werken niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

grumbkow

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hallo daar,

Ik draai Windows 7 en bij windows heb je in de explorer en in popup dialogen als opslaan als etc. links je snelkoppelingen staan naar locaties die dan rechts in je venster openen.
Nu is er sinds kort iets veranderd, als ik in explorer zit en links op een snelkoppeing klik naar bijvoorbeeld "dropbox" dan opent hij een nieuw venster in plaats van het huidige venster naar dropbox te verwijzen.

Als ik op internet (elke browser) een opslaan als venster krijg dan werken de snelkoppelingen rechts helemaal niet, deze doen gewoon niets als ik er op klik.

Systeemherstel gedaan, MBAM laten draaien, Ccleaner alles schoongemaakt en nog steeds niets.
Iemand enig idee :)?

Hallo grumbkow. Mhh, dat is inderdaad vreemd. Wel een idee om te beginnen. Maar mijn 1e vraag is welke IE heb je. IE 8, 9 of 10.

Ik keek nog even zou het dit kunnen zijn.

Probeer eens.

Eerst dit.

in IE: extra - internetopties - tab programma's, IE Als standaard instellen.

Of dan dit. Start - Standaardprogramma's - Uw standaardprogramma's instellen - Internet Explorer -> Dit programma als standaard instellen.

Dan dit ook nog als het eerste niet werkt.

Start, dan Standaardprogramma's, 2e optie: Een bestandstype .. koppelen.

Scrollen in die lijst naar de extensie .url en dubbelklik erop. Knop 'Bladeren' kiezen en dan bladeren naar de map c:\Program Files\Internet Explorer.

In die map iexplore.exe selecteren (dat is Internet Explorer). In de vervolgschermen Internet Explorer selecteren om altijd dit soort bestanden te openen.

Heb je onlangs een andere browser gedownload en deze weer verwijderd bij voorbeeld Chrome of zo iets.

Laatst bewerkt:
Hee daar,

Ik ben behoorlijk bekend met problemen op mijn pc, alleen deze is me echt een raadsel. Ik heb IE10 geïnstalleerd, maar laat ik voorop stellen dat ik deze niet gebruik en het probleem zich voordoet in alle browsers, chrome, firefox, safari en opera ook.
Omdat er een vergelijkbaar probleem is in de explorer van windows durf ik te stellen dat het probleem sowieso niet in een browser zit maar er daadwerkelijk wat mis is binnen mijn windows.

Overigens de laatste tijd geen software geïnstalleerd.

Ik denk trouwens dat je mijn vraag verkeerd heb begrepen, het betreft geen internet pagina favorieten, maar favorieten als in snelkoppelingen binnen mijn pc naar favoriete locaties.
knipselxd.png

De meeste koppelingen zoals naar mijn C en D schijven doen het prima, zowel in de file explorer als in alle browsers met bijvoorbeeld het selecteren van een bestand.
Echter de bovenste onder het kopje favorieten die reageren in geen enkele browser en in file explorer openen deze een nieuw venster terwijl ze net als de andere locaties gewoon de inhoud horen te tonen.

Laatst bewerkt:
Ja inderdaad verkeerd begrepen. Misschien is je gebruikers profiel corrupt en/of beschadigd.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/Windows7/Fix-a-corrupted-user-profile
En dit proberen.
Je zou ook een nieuwe account kunnen aanmaken en dan later in beheerder wijzigen?
Dat kun je ook direct doen. Je kunt heel veel beheeders accounts op 1 pc hebben, een pc kan vele beheerders hebben. Maar dat weet je.

Heb even snel een nieuw profiel gemaakt, probleem doet zich ook hier voor. Toch bedankt voor de input!

Dat is wel erg inderdaad ik zou zo een twee drie geen oplossing weten. Dat is dus echt een probleem bij mij ziet het er zo uit. De map Bureaublad (waarin dus de snelkoppelingen van je bureaublad zijn opgeslagen) laat verkenner zien onder c:\gebruikers\JouwAccountNaam\bureaublad. Zoals je al aangaf dat je alles aan opgeschoond heb vrees ik voor een nieuwe install. Nee he.

snelkoppeling.JPG

Laatst bewerkt:
Schone install zal niet nodig zijn. Als er een probleem ontstaat buiten malware om is deze altijd op te lossen. De vraag is alleen hoe lang duurt het voor duidelijk wordt wat het probleem precies is ;)

Ik zie nu in de eigenschappen dat deze snelkoppelingen onder het type .lnk vallen. Ik had pas in mijn startmenu iets aangepast waardoor alle snelkoppelingen op mijn PC dezelfde software opstartte. Ik heb toen volgens een microsoft guide iets in de regedit verwijderd en een nieuw sleutel aangemaakt, ik denk dat daar iets is misgegaan. Iemand hier aanwezig die meer input heeft?

Update:

Dit zijn de stappen die ik toen gevolgd heb.

Code:
To manually enter the information, perform the following steps:
- Start Registry Editor (Regedt32.exe), select the HKEY_CLASSES_ROOT subkey, and then click Add Key on the Edit menu.
- In the Key Name box type ".lnk" (without quotation marks), and then click OK. Note that you should leave the Class box blank.
- In the Add Value dialog box, click OK to leave the Value Name blank, and click REG_SZ in the Data Type list.
- In the String Editor box, type "lnkfile" (without quotation marks), and then click OK.
- Select the .lnk key you just re-created under the HKEY_CLASSES_ROOT subkey. On the Edit menu, click Add Key and then type "ShellNew" (without quotation marks). Note that you should leave the Class box blank.
- Click Add Value on the Edit menu, type "command" (without quotation marks) in the Data Name box, click REG_SZ in the Data name box, and then type "RunDLL32 AppWiz.Cpl,NewLinkHere %1" (without quotation marks) as the     string value.
- Quit Registry Editor, and then restart the computer.

Laatst bewerkt:
Nu snap ik ook hoe het komt dat mijn linkjes niet werkte. Je gaf eerder niet aan dat je in het register hebt zitten rommelen. Dat is dus het probleem. Kun je nog terug met systeemherstel enkele dagen of naar een eerder tijdstip voordat je hebt liggen rommelen. :confused:

Misschien chkdsk doen wellicht kansje om het probleem op te lossen.

Laatst bewerkt:
Heb het probleem verholpen.
De stappen die ik had ondernomen kwamen van een microsoft helpdesk, maar werkten dus niet.

Heb vervolgens in plaats van zelf de register sleutels aan te maken van een andere Windows 7 PC de registersleutels geëxporteerd en op deze pc in het register gezet, pc opnieuw opgestart en het werkt weer.
Waar je al niet achter komt als je op een forum even praat en er achter komt dat je toch iets gewijzigd had aan je systeem :)

Bedankt voor je input en denkwerk, deze gaat op opgelost.

Oh, geweldig dat het weer werkt. Mooi gedaan en ik deed het graag. Groetjes Manamana. :thumb:;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan