Snelkoppelingen laden niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steefbouwt

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
Ik heb al een tijdje last van snelkoppelingen die niet willen laden.
Dit komt echter alleen maar voor als ik de pc voor de eerste maal/malen v/d dag op wil starten...

De pc start wel op, maar op een gegeven moment blijven de snelkoppelingen gewoon totaal wit en lijkt het erop of het systeem (of het bureaublad) bevriest..
Na vervolgens herhaaldelijk starten lukt het meestal weer. (maar hier heb ik meestal wel 6x voor nodig)
Echter wanneer ik start in de veilige modus gaat het gewoon altijd keurig door, en verder nergens last van.

Ook regelmatig al gescand op virussen/malware maar gaf (gelukkig) ook geen hits....

Heb ook al een thema-tool verwijdert en ook al gecheckt of het wellicht door bepaalde (externe) hardware komt....

Voor de duidelijkheid kan ik evt nog een foto maken als jullie dit wenselijk vinden....

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het verhelpen van dit irritante probleem....

Ik gebruik windows 7 Ultimate 64-bit...

Bedankt voor de duidelijke pagina-links..
Maar als ik het dus tot zo ver begrijp, moet ik de "iconcache.db" en vervolgens het systeem rebooten.

Dan maakt het systeem wanneer het weer opstart een nieuwe cache aan zodat alles vervolgens weer netjes en gerangschikt gelezen kan worden...

En komen de snelkoppelingen dus weer als eerste aan bod in die nieuwe cache..?

Heeft u soms veel op het Bureaublad gedownload?
Toelichting: bij veel systemen staat het Bureaublad als standaard download- en save-plek. Als op die manier dan een groot aantal omvangrijke bestanden op het Bureaublad belanden wordt niet alleen het opstarten steeds trager, maar zal op een geven moment het Bureaublad vol zijn met als gevolg dat de iconen niet meer goed getoond worden. Snelkoppelingen zijn geen probleem, maar grote bestanden wel. Ik heb zelfs PC's gezien waar gigabytes aan film op de desktop stond en dan je maar afvragen waarom dat niet goed loopt:-)

oplossing: alles wat geen snelkoppeling naar geinstalleerde software is (en dus een bestand, document, etc. ) weghalen, door het verplaatsen van het bestand naar een andere plek/map dan het bureaublad en daar dan een snelkoppeling van maken.

Heeft u soms veel op het Bureaublad gedownload?
Toelichting: bij veel systemen staat het Bureaublad als standaard download- en save-plek. Als op die manier dan een groot aantal omvangrijke bestanden op het Bureaublad belanden wordt niet alleen het opstarten steeds trager, maar zal op een geven moment het Bureaublad vol zijn met als gevolg dat de iconen niet meer goed getoond worden. Snelkoppelingen zijn geen probleem, maar grote bestanden wel. Ik heb zelfs PC's gezien waar gigabytes aan film op de desktop stond en dan je maar afvragen waarom dat niet goed loopt:-)

oplossing: alles wat geen snelkoppeling naar geinstalleerde software is (en dus een bestand, document, etc. ) weghalen, door het verplaatsen van het bestand naar een andere plek/map dan het bureaublad en daar dan een snelkoppeling van maken.

Dank voor je reactie srpchulp..

Maar dit is bij mij niet het geval,, ik probeer inderdaad juist al zo weinig mogelijk op het bureaublad te doen.
Hier staan echt alleen de noodzakelijk snelkoppelingen.

Die "iconcache.db" wissen en rebooten werkt niet?
En de rebuilder ook niet?

Die "iconcache.db" wissen en rebooten werkt niet?
En de rebuilder ook niet?

Ik was er nog niet aan toe gekomen Pier....
Maar deze optie(s) heb ik nu nog een paar keer voorbij zien komen, dus denk dat dit het gewoon zal zijn.

Hopelijk van de week nog mee aan de slag.
Dank voor je navraag in ieder geval

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan