Snelkoppelingen naar een map herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Windows 10. Snelkoppeling naar map repareren. Soms is het pad of naam van snelkoppeling iets gewijzigd en dan vraagt Windows is dit mogelijk het doel? Nu heb ik meerdere snelkoppelingen in de map waarbij het pad gewijzigd is. Is er een tool die de bronmap kan scannen en overeenkomsten kan zoeken in het doel opdat die de snelkoppelingen kan herstellen. Het gaat niet om de icons e.d.

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ShortcutsSearchAndReplace zou moeten doen wat jij nodig hebt.
Er is ook een portable versie van.

Shortcuts Search And Replace staat eenvoudige acties toe op snelkoppelingen :
- Zoeken naar het doelpad van snelkoppelingen, actieve map,parameters en de lokatie.
- Vervangen doelpad van meerdere snelkoppelingen,actieve map,parameters en de loaktie
- Zoeken naar dode hyperlinks, op te lossen of te verwijderen (multiple resolves/delete in single click)

PS: Files gescand op Kaspersky en Virustotal

Laatst bewerkt:
Helaas lukt niet. Pad kan wel aangepast worden maar ik denk dat er te veel verschil zit in de naamgeving. Ik zie het programma niet onder software en ook geen uninstall. Is het een kwestie van verwijderen van de map?

Laten we voor de zekerheid wat grondiger kijken:

Download SystemLook(x32) of SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

Code:
:regfind
shortcutsearchandreplace
:folderfind
shortcutsearchandreplace
:service
shortcutsearchandreplace
danger.png
Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Post de inhoud van dit bestand.

Met dank voor jouw inzet. Ik ga niet uitvoeren wat jij in post 4 schrijft. Het programma zou per map moeten scannen en als resultaat geven bron en doel en dan de zaak oplossen. Echter het is mij te onduidelijk en duurt veel te lang om dat uit te zoeken/testen. Kijk een locatie kun je snel veranderen maar de bestandsnaam niet en dat laatste is hier duidelijk sprake van.

Ik heb het meeste handmatig opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan