snelkoppelingen op usb ook op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ecross

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
hallo allemaal,

ik wil op mijn usb een mapje met 'snelkoppelingen' maken en deze snel koppelingen moeten (als de usb er in zit) op het bureau blad staan.

ik heb wel deze programmatjes gevonden: desktop media (ook desk drive) maar die moet je instaleren op elke computer en het is de bedoeling dat het programmatje alleen op de usb staat.
ook vond ik dit: pstart, maar dan komen de snelkoppelingen niet op het bureaublad (of doe ik iets verkeerd?).

Laatst bewerkt:
Hoi,

1. Snelkoppelingen .... waar naartoe ... ?
2. Volgens mij kan het niet. Wel kan je een snelkoppeling naar je usbmapje op je stick op het bureaublad maken

... .eigenlijk ook vette onzin.
Als je de USB-stick plaatst krijg je als het goed is direct een melding wat je wilt doen ..... één daarvan is 'Map openen en bestanden weergeven'.
En dan heb je precies bereikt wat je wilt.
Het is zelfs mogelijk deze optie bij het plaatsen direct uit te laten voeren; en dan heb je dus direct een venster met de inhoud van je stick.

Tenslotte: je hoeft met je laatste reactie niet aan te geven 'Iemand ?', want ik heb fatsoenlijk gereageerd door je aan te geven dat dat helemaal niet kan.

Laatst bewerkt:
Je kan snelkoppelingen aanmaken op je bureaublad die verwijzen naar je USB stick. Deze zijn enkel toegankelijk als de USB stick in je PC zit, maar ze zijn wel altijd zichtbaar.

hallo,
de snelkoppelingen gaan naar kleine programma's op de usb.
een gewone snel koppeling op het bureaublad had ik ook verzonnen :)
maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde :confused:, omdat je dat dan op elke computer opnieuw moet doen, en het niet verdwijnt als er geen usb in zit.
misschien heeft iemand anders een iedee?

Hoi,

1. Snelkoppelingen .... waar naartoe ... ?
2. Volgens mij kan het niet. Wel kan je een snelkoppeling naar je usbmapje op je stick op het bureaublad maken

... .eigenlijk ook vette onzin.
Als je de USB-stick plaatst krijg je als het goed is direct een melding wat je wilt doen ..... één daarvan is 'Map openen en bestanden weergeven'.
En dan heb je precies bereikt wat je wilt.
Het is zelfs mogelijk deze optie bij het plaatsen direct uit te laten voeren; en dan heb je dus direct een venster met de inhoud van je stick.

Tenslotte: je hoeft met je laatste reactie niet aan te geven 'Iemand ?', want ik heb fatsoenlijk gereageerd door je aan te geven dat dat helemaal niet kan.

je zei "volgens mij kan het niet" dus ik dacht dat iemand anders misschien een oplossing heeft.

het is geen "vette onzin" omdat als je later naar de usb toe wil gaan als je de map als dicht hebt gedaan is een snelkoppenling op je bureaublad wel zo handig.

en vond je het echt nodig om ook in je 1e bericht te zetten:
je hoeft met je laatste reactie niet aan te geven 'Iemand ?', want ik heb fatsoenlijk gereageerd door je aan te geven dat dat helemaal niet kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan