Snelkoppelingen op USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shades72

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2013
Ik denk dat ik een virus op mijn usb stick heb. Al mijn bestanden zijn in snelkoppelingen veranderd. Ik kan de submappen open, en alle bestanden daarin zijn geen snelkoppelingen, maar als ik kijk naar de eigenschappen van de snelkoppelingen dan staat er:

%SystemRoot%\system32\cmd.exe /c "%SystemRoot%\explorer.exe %cd%Zilverspoor & start %cd%HxMzvmAAFjDaVQq.exe & exit"

Let op: dit is alleen voor de submappen, niet voor de bestanden in de mappen.

Ik heb al diverse virus scans geprobeerd, maar er is niets gevonden. Ook heb ik getracht "system32" of "HxMzvmAAFjDaVQq.exe & exit" te vinden, maar ook zonder succes.

Ben dankbaar voor enig advies.

Laatst bewerkt:
Idd eerst beginnen met malware en virusscan.
Verder: Als ik de snelkoppeling goed interpreteer gebeurt het volgende:
Er wordt gesprongen naar een submap "Zilverspoor" en daar wordt HxMzvmAAFjDaVQq.exe aangeroepen.

NB:
a. De map Zilverspoor kan een verborgen map of systeemmap zijn, dus niet (meteen) zichtbaar in Verkenner.
b. Het kan zijn dat het bestand HxMzvmAAFjDaVQq.exe ondertussen al verwijderd is door je anti-virus programmatuur. Kijk in diens log-bestanden en quarantaine/kluis of het daar ergens terug te vinden is.

Tijs.

Ik denk dat de virus inmiddels verwijderd is. Wat ik wel krijg, als ik een map open is het volgende bericht:

Extension: HxMzvmAAFjDaVQq.exe cannot be found

Ik kan echter niet meer de snelkoppelingen veranderen in normale submappen en krijg steeds de bovengenoemde waarschuwing, hoewel ik wel tot de bestanden (zonder waarschuwing) kan komen. Nogmaals, bedankt voor jullie feedback.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan