Snelkoppelingen op USB Stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jocchem

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2015
Berichten
20
Hallo,

Als ik een 32GB Sandisk Cruzer Fit formateer komen er na 10 seconden ongeveer snelkoppelingen te staan. Ook als ik een map naar de stick kopieer wordt het veranderd in een snelkoppeling. Ik heb een virus-scan over mijn C en D schijf gehaald, en daarbij alle bedreigingen verwijderd. Dit zonder resultaat. Ik heb meerdere USB poorten gebruikt, wat ook niet werkte. Wat wel werkte is het formateren op een mac en een andere Windows computer.
Iemand een idee?

Met vriendelijke groet, en prettig weekend,
Jochem
 
Hoi hoi Jocchem

Kijk goed hoe op plaatje onder aangegeven is, probeer jij ook maar op die manier bij jouw USB stick toepassen :D ....is het probleem verholpen ??

USB !.jpg <== Nadat je dit gedaan hebt, VEILIG verwijderen en vervolgens opnieuw USB insteken !

P.S. Hoop ik dat jouw USB stick op juiste manier geformatteerd is ?? ...mocht dat niet zo blijken dan moet je bestanden ergens naar toe verplaatsen USB op juiste manier formatteren en bestanden terug zetten,
vervolgens dat doen zoals boven aangegeven is ..

:thumb: Fijn weekend jij ook ....:D
 
Laatst bewerkt:
@jochem, het zou voor degenen die proberen jou te helpen wel handig zin als je vermeldt wélke snelkoppelingen / bestanden (namen?) er dan op komen te staan. (desnoods een screendumpje hier plaatsen?) Dat zal wellicht al een wat duidelijker idee geven omtrent het probleem.
 
En hoe doe je dat kopiëren naar de USB stick? Door een bestand/map er naar toe te slepen of echt Kopiëren en Plakken?
 
Hallo!
Royonix: Hij stond hier al op, ook veilig verwijderen en er opnieuw instoppen werkt ook niet. Opnieuw formatteren geeft hetzelfde effect.
gast0225: Screenshot staat erop.

Misschien ook nog goed om te melden is dat er geen bestanden op staan die bewaard moeten blijven. Hij mag zovaak geformatteerd worden als nodig is.Naamloos.jpg
PS: Readyboost staat niet aan, dit gebeurt direct na het formatteren.
 
Jochem, probeer eens de 'lange' format ipv het snel formatteren.
 
De bestanden die je laat zien zullen er staan als je de stick hebt geformatteerd op een Mac (OSX) en deze vervolgens in een Windows PC plaatst.
 
De bestanden die je laat zien zullen er staan als je de stick hebt geformatteerd op een Mac (OSX) en deze vervolgens in een Windows PC plaatst.

Dit gebeurd ook als ik hem op windows formatteer, en niet eens in de mac gebruik.
 
Dat is vreemd want die bestanden zijn typisch van OSX. Verwijder de bestaande partitie eens en maak er een nieuwe op aan. Dan pas formatteren.
 
Laatst bewerkt:
:confused: Ik ben bang ook dat zoals jij doet met slepen niet goed genoeg is, ( afhankelijk ook hoe groot mappen zijn ze ! ) als je op USB wat verplaatsen wil slepen doe je nooit met mappen met inhoud,
je moet ze echt kopiëren en dan op USB stick plaatsen ...

Heb jij echt gedaan zoal ik boven aangeef ? USB insteken daar, en op een lege willekeurige plek met rechte muis-kant klikken en zoals rest boven :(

Tenslotte >> je moet zeker zijn of zijn ze mappen welke je verplaatsen wil nog steeds vol ? is het inhoud' wel en nog steeds aanwezig ??
Anders die een snelkoppeling alleen maar word mochten ze delen van inhoud ontbreken !
 
Laatst bewerkt:
Jij maakt mij nu vreselijk nieuwsgierig..........

Waarom zou je (volgens jou) niet een hele map (met inhoud) middels verslepen kunnen kopiëren / verplaatsen naar bijv. een extern medium binnen Windows? Het is m.i. één van de meest normale acties. Ik denk dat deze actie op onze planeet elke week een paar miljard keer wordt uitgevoerd...........?


[edit] op deze wijze verplaats of kopieer ik zelfs mkv's van een gigaatje of 8 van mijn harddisk naar externe schijf en / of USB. [end edit]
 
Laatst bewerkt:
Aan jou, dat lijkt mij een inkoppertje? Kijk eens naar hetgeen jij beweert in de eerste zin van je bericht van 12.03 uur. De regel die eindigt met : ".... nooit met mappen met inhoud."


of de zin volledig :

:confused: Ik ben bang ook dat zoals jij doet met slepen niet goed genoeg is, ( afhankelijk ook hoe groot mappen zijn ze ! ) als je op USB wat verplaatsen wil slepen doe je nooit met mappen met inhoud,
je moet ze echt kopiëren en dan op USB stick plaatsen ...
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt gast0225 ...probeer maar zelf :D

Het is niet dezelfde in een map ergens staan en op bestand met rechte muis-kant klikken en kopiëren naar aangeven, dan hele map met inhoud kopiëren en naar gewenste plek gaan ( USB stick dus ! ) en daar plakken aangeven ...:D

Soms als je ergens bent in een of ander map met bepaalde inhoud' welke je weer ergens op een of ander USB kopiëren wil, en je klikt op kopiëren naar : USB stick dus een bestand zonder dat je aangegeven alle bestanden hebt, later ergens word dit alleen maar snelkoppeling ...:D Beter is dus geen bestanden kopiëren maar gehele map met alle inhoudt ..
Slepen dus in alle 100% gevallen lukt niet altijd met een map met grote inhoud boven 1000 MB ..
 
Laatst bewerkt:
Ik doe dagelijks, wekelijks, maandelijks niet anders............. en ik denk vele miljoenen op deze aardkloot ook ! Ik snap dus écht niet wat je bedoelt.
 
Hallo! Ik heb het inmiddels ook met een ander USB stickje geprobeerd (32GB aldi volgens mij), en hij doet precies hetzelfde, met dezelfde mappen. Ook een word bestandje kopieren (op de manier kopieren/plakken en niet slepen) wordt een snelkoppeling. Heel vreemd dit...
 
Het wordt mogelijk langzamerhand tijd voor een virus en malwarescan van je systeem...........?

En even zodat we allemaal in dezelfde richting denken :

je hebt een usb stick in de machine zitten,
je klikt (bijv.) op deze computer en vervolgens klik je rechts op de usb en daarna kies je voor 'formatteren'.
dan, als het formatteren gereed is en je klikt het formatteerschermpje weg, dan staan er plotseling bestandjes / snelkoppelingen op de usb stick.

Is deze beschrijving juist?
 
Het wordt mogelijk langzamerhand tijd voor een virus en malwarescan van je systeem...........?

En even zodat we allemaal in dezelfde richting denken :

je hebt een usb stick in de machine zitten,
je klikt (bijv.) op deze computer en vervolgens klik je rechts op de usb en daarna kies je voor 'formatteren'.
dan, als het formatteren gereed is en je klikt het formatteerschermpje weg, dan staan er plotseling bestandjes / snelkoppelingen op de usb stick.

Is deze beschrijving juist?

Misschien aan toe voegen dat de snelkoppelingen op de screenshot na ongeveer 5-10 seconden verschijnen. Verder correct!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan