Snelkoppelingen op USB Stick

Status
Niet open voor verdere reacties.
gast0225 zei:
Ik doe dagelijks, wekelijks, maandelijks niet anders............. en ik denk vele miljoenen op deze aardkloot ook ! Ik snap dus écht niet wat je bedoelt.

:confused: Ech dat is wel te snappen ...:thumb: dat zijn jouw principes en manieren op welke je gewend bent en die houd je vast ...:( je zou andere mogelijkheden principes en manieren ook moeten leren toch ..

Uiteindelijk nieuwe tijden nu zeggen ze existentie lukt alleen maar als je wereldwijd eigen kennis ga breiden ...
 
Laatst bewerkt:
Verwijder de huidige partitie en maak er een nieuwe op aan. Dan pas formatteren.
 
Laatst bewerkt:
:confused: Ech dat is wel te snappen ...:thumb: dat zijn jouw principes en manieren op welke je gewend bent en die houd je vast ...:( je zou andere mogelijkheden principes en manieren ook moeten leren toch :D

Misschien begrijp je mij niet? Het verslepen van bestanden en mappen van locatie A naar locatie B is de meest normale zaak in Windows. Een paar miljard mensen doen niet anders. Da's niet een werkwijze die ik als eenling hanteer, da's dagelijkse kost voor Windowsusers.
Maar laten we maar ontopic blijven, want onze discussie hieromtrent vertroebelt het probleem van TS.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een enorm domme vraag, maar TS is neem ik aan TopicStarter?
 
100% juist en correct :D ;)

(De vraag was overigens NIET dom, jij bent een relatief nieuwe user hier op de Helpmij en kent derhalve mogelijk nog niet alle afkortingen)
 
Laatst bewerkt:
En nog goed ook :p
 
Gelet op jouw bevestiging van hetgeen ik een paar berichtjes schreef (mijn veronderstelling van hetgeen er allemaal gebeurt) doet het e.e.a. mij toch écht langzamerhand richting een virus denken, tenzij jij ooit de één of andere (ingewikkelde) batch hebt geschreven en geactiveerd, die na een kopieeractie snelkoppelingen op een geformatteerd device moet plaatsen. Ik acht die kans echter kleiner dan dat je volgende maand een ton wint in de Staatsloterij.

@Royonix, ontopic : het probleem van TS is niet dat de bestanden / snelkoppelingen door een actie van HEMZELF op die stick komen, nee, de icoontjes / snelkoppelingen komen na een formatteeractie (na een seconde of wat) VANZELF op die usb stick, ZONDER dat TS een actie uitvoert.
Dus los van het feit of het slim is mappen te verslepen etc. etc. heeft dit echter geen tierelier met het probleem van TS te maken. Zie berichten 19 en 20.
 
Laatst bewerkt:
:D Na ja oke dan, ... als je volgt nu vanaf begin en alles als je leest zal je snappen waarom wij beide over kopiëren en of over slepen praten ..

la maar dus mij opzij van dit topic, en ben sowieso met stofzuigen hier rond bezig ....:D
 
Ik begrijp het en wil er tot slot nog wel dit over kwijt : ik ga wel met je mee als je stelt dat er risico's aan het verplaatsen middels slepen zitten. Als je met een hoge resolutie werkt (items zijn allemaal klein) dan zou het zomaar kunnen gebeuren dat de muis/cursorpunt verkeerd op de doelbestemming wordt geplaatst / losgelaten en / of een ander rampje gebeurt, waarbij de verplaatsactie fout afloopt, maar dat het niet zou kunnen of lastig zou zijn met mappen met grotere inhoud, nee dat blijf ik toch echt bestrijden.
 
Laatst bewerkt:
Het formateren is voltooid, zonder resultaten. Er staat weer een update snelkoppeling op
 
En heb je al gedaan wat ik voorstelde?
 
hoi Jocchem

Jij zei zelf ook beetje weinig over bestanden dat je op USB zoals zogenaamde snelkoppelingen gemaakt ( of gekregen ? ) hebt ..
Op jouw screenshot staat ze namelijk bestanden dat ze met Apple-Mac of via Mac of zoiets systeem aangemaakt zijn ...

En dat zijn dus volgende :

._.Trashes
.fseventsd
.Spotlight-V100
.Trashes
ReadyBoostPerfTest.tmp
Update

Nu lees ik ook commentaren op een Engelse Microsoft forum over een vergelijkbare een geval en uitleg over dat of zoiets, en deze luid ook ongv zo :
============================================
mappen worden automatisch gemaakt wanneer een USB flash drive is aangesloten op een computersysteem met een Apple Mac-besturingssysteem. .

=============================================
De map .trashes is aan de andere kant gewoon een prullenbak-map voor de specifieke drive die ook is gemaakt door Apple Macintosh computersystemen.
Windows-gebruikers kunnen gewoon beide verborgen mappen aan vrije omhooggaande schijfruimte verwijderen.
=============================================
Middelpunt van de belangstelling is een indexeringsproces op de Mac
die zal redden de informatie worden verzameld in de directory .spotlight-v100.
=============================================
ReadyBoost (codenamed EMD) is a disk caching software component developed by Microsoft for Windows Vista and included in later versions of the Windows operating system.
ReadyBoost enables NAND memory mass storage devices, including CompactFlash, SD cards, and USB flash drives, to be used as a write cache between a hard drive and random access memory
in an effort to increase computing performance. ReadyBoost relies on the SuperFetch technology and, like SuperFetch, adjusts its cache based on user activity.
Other features, including ReadyDrive are implemented in a manner similar to ReadyBoost.
==============================================
If you're reading this, you have probably found some USB stick or external drive with files named .Trashes, .fseventsd, .Spotlight-V100 (and possibly even the more rarely reported ._.Trashes) on it.
You might also be annoyed to see files in various directories called .DS_Store. Right?
===============================================
Verder i.v.m. ReadyBoostPerfTest.tmp zeggen ze dat soms zeer moeilijk te verwijderen is etc..etc..

En nog verder als je nog meer rond informatie over zoiets zoekt, alles wat je vinden kan ( op basis ook van al die genoemden bestanden ) op besmettingen ( die is nu op USB ...snap ik zelf ook niet dat :( ) deze geval verwijst dan aan ...:(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan