Snelkoppelingen weg?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Valy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Valy

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Hallo,

sinds gisteren kan ik op mijn laptop geen programma's meer openen. Als ik ergens op klik krijg ik het bericht dat windows het bestand niet kan vinden, en of ik het programma uit een lijst of via internet wil selecteren. Alleen Internet Explorer werkt nog. Voordat dit gebeurde kreeg ik via ad aware een aantal meldingen, een aantal daarvan heb ik geaccepteerd. Wellicht een virus? Is er iemand die mij kan helpen?

@ Boeing 737: Volgens mij heb ik je antwoord verwijderd. Ben hier niet zo heel handig mee. Ik heb het geprobeerd, maar als ik dat bestand probeer te openen, krijg ik weer dezelfde melding: kan bestand niet openen.

REG File Association Fix (Restore default associations for REG files)

Ik heb deze gepakt. Maar omdat het me niks zegt heb ik geen idee of ik de goeie heb. Het lukt me nu wel zo'n bestand te openen maar wat moet ik ermee doen?

Die zou ik niet pakken, gooi maar weg. Neem de association met EXE-files, want de snelkoppelingen verwijzen naar exe-files.

Heb ik gedaan. Kan hem nu ook openen. Is het nu de bedoeling dat die codes overeenkomen? Want dat is niet zo.

Als je het zip-bestand hebt geopend, krijg je het bestand "xp_exe_fix.reg". Als je daarop dubbelklikt krijg je de vraag of het accoord is om de gegevens toe te voegen aan het register. Dan zeg je OK.

Klopt. Maar als ik daar dubbel op klik kan Windows het bestand weer niet openen. Ik dacht dat ik het misschien ook handmatig kon veranderen.

Probeer eens met een systeemherstel in de veilige modus???

Heb systeemherstel geprobeerd, maar ook dan geeft Windows aan dat er geen programma aan bestand gekoppeld is. Lukt dus niet.

Nee. Maar eerlijk gezegd weet ik niet eens hoe ik in de veilige modus kom.

pc opstarten en op F8 klikken of op F5 en dit tijdens het opstarten.

Ook in veilige modus is systeemherstel niet mogelijk.

Ik zie alleen dat ik daarvoor iets moet downloaden en openen...maar dat openen is nou net mijn probleem. Maargoed, ik ga het even proberen. Bedankt!

He lukt dus inderdaad niet om dat HijackThis EXE-bestand te openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan