snelkoppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lainke

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
180
Hoi vrienden,
Kan iemand me vertellen hoe ik die zichtbare pijltjes van snelkoppelingen op de mappen kan verwijderen?
Met dank
Lainke
 
een waarschuwing is hier op zijn plaats:

met TweakUI kun je Windows heel erg leuk aanpassen maar PAS OP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Een aantal opties is onomkeerbaar en bij verkeerd gebruik KAN je systeem zodanig vastlopen dat er niets anders rest dan een format !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je TweakUI hebt geinstalleerd vind je de door jou gezochte optie onder "Explorer" en dan "shortcut".
DEZE wijziging kun je "gevaarloos" doorvoeren.
 
Laatst bewerkt:
een andere optie zonder tweak-ui.


Start de registereditor via Start / Uitvoeren, tik regedit en geef een Enter.

Navigeer in het linkerscherm naar HKEY_CLASSES_ROOT / lnkfile. Selecteer de sleutel lnkfile door er op te klikken.

In het rechterscherm zie je dan een aantal waarden waaronder IsShortcut. Selecteer deze waarde en druk op Delete. Bevestig je keuze en sluit de editor via Bestand / Afsluiten.

Start Windows opnieuw

pe.
 
Die Manier van Pete1 werkt perfect :thumb: bedankt (okal ben ik niet de vragensteller ;) )
Maar stel dat ik spijt krijg, hoe zet ik die sleutel dan weer terug ?
 
Door 'm gewoon weer aan te maken. Je hebt natuurlijk de regel opgeschreven! ;) :D

Maar misschien had je er handiger aan gedaan om TweakUI te gebruiken ! Het programma is van Microsoft zelf en het arrowgebeuren was heel simpel met een muisklik weer in de originele staat terug te brengen.

DAAROM is zo'n progje handiger en "veiliger", ipv. handmatig zaken in het register aan te passen.

Bij handmatige aanpassingen in je register moet je immers altijd notities bijhouden van de wijzingen voor het geval het ooit nodig mocht zijn om de boel terug te zetten.......... dan wel je maakt een backup van je hele register maar dat vergt nogal wat MB'tjes als je dat bij iedere wijziging wilt doen........

Maar ja, jij koos ervoor om handmatig te editten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan