snelkoppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joostb101

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
hallo,
ik heb vandaag een programma geopend met kladblok (rechtermuisknop- openen met - kladblok) Alleen eerst waren alle snelkoppelingen een gewoon icoontje, maar nu zijn alle snelkoppelingen zo'n kladbloktekentje geworden, en kan ik veel programma's ook niet meer openen. Weet iemand hoe ik het weer terug krijg?

Press WinKey+R to bring up the Run box
You can add it to the Start Menu
Right click Start, click Properties
Start Menu tab, click the Customize... button
Check the Run Command box, about 2/3 of the way down (in the middle if using the Classic Menu)
Normally you should be able to just double click the file after you extract it to merege into the registry, but if that doesn't work follow the steps using the Run box.

You'll need to use the Vista version of the exefix though, not the XP version.
You can find it and many others here

bedoel je deze?
ik begrijp er niet veel van, er staat bijvoorbeeld dat ik winkey moet indrukken, wat is dat?

ik heb dat programma gedownload maar ik kan het niet openen ik krijg dan eerst een paar waarschuwingen en dan dit:

sommige sleutels worden geregistreerd door het systeem of andere processen

weet iemand wat ik dan moet doen?

En wat zijn die waarschuwingen?

als eerst:
kan de uitgever niet bevestigen Weet u zeker dat u deze software wilt uitvoeren?

dan druk ik op uitvoeren.
dan wordt het scherm donkerder en krijg ik:

wilt u het volgende programma toestaan om wijzigingen aante brengen op deze computer?

dan druk ik op ja en krijg ik dit:
het toevoegen van gegevens kan onbedoeld waarden wijzigen of verwijderen, waardoor onderdelen mogelijk niet juist meer werken. voeg deze gegevens niet aan het register toe als u de bron van de gegevens in :C/user/ enzovoort... vertrouwt. Weet u zeker dat u wilt doorgaan?

dan druk ik op ja en dan krijg ik dit:
Kan :C/user/enzovoort... niet importeren: niet alle gegevens zijn naar het register geschreven.Sommige sleutels worden gebruikt door het systeem of door andere processen.

en dan houd het op

Die waarschuwingen zijn normaal, die worden altijd gegeven bij het laden van een .reg bestand.
De inhoud van dat bestandje is puur tekst.
Kun je die hier even plaatsen?

Laatst bewerkt:
De inhoud van dat bestand. De waarschuwingen had je al geplaatst.

dat is dus het probleem, ik kan dat bestand niet openen nadat die waarschuwigen zijn gekomen

Klik er met rechts op en open hem dan met Kladblok.

die staat er niet bij, er staat alleen openen, knippen, kopiëren, verwijderen en eigenschappen

Vreemd.
Er zou ook Openen met... en Bewerken bij moeten staan.
Wat is de exacte naam van het bestand inclusief de extensie?

De extensie van een bestand is het gedeelte achter de punt. In dit geval dus reg.
Open dan eens Kladblok, klik daarin links bovenin op Bestand, kies voor Openen en open dan dat bestand.

maar als je een andere manier weet om mijn snelkoppelingen terugtekrijgen, mag dat ook hoor

p.s. als het echt niet lukt om ze terugtekrijgen kun je dan een back up maken en windows 7 er opnieuw opzetten?

Ik denk dat de inhoud wat minder van belang is dus daar hoeven we verder geen moeite te doen.
Hij wil kennelijk wat sleutels overschrijven die door het systeem in gebruik zijn.
Doe dan het volgende:

Zet het bestand in de top van je C: schijf (Op C:\ dus)
Start nu je PC op in Safe Mode met Command prompt.
Je komt dan op een gegeven moment in een zwart scherm waar je commando's in kunt geven.
Tik daar het volgende in:
regedit -s "C:\WinXP_exefix.reg"
en druk dan op de Enter toets.
Nu je PC herstarten en kijken of je probleem opgelost is.

het spijt me maar ik ben niet zo bekend met computers, maar hoe start ik de computer op in safe mode in command propmt. Ik heb trouwens windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan